Továreň by mala spustiť výrobu koncom roka 2026 a vytvorí až 5000 pracovných miest. V tom istom roku otvorí BYD aj továreň v Maďarsku.
Clá, ktoré by mali začať platiť v júli nezdvihnú len cenu Mini, ale aj BMW iX3.
Množstvo "nerozumných" požiadaviek EÚ dokazuje, že cieľom nie je riadne vyšetrovanie, ale priemyselná špionáž, tvrdí Čína.
Európska komisia sa vyhráža clami na dovoz čínskych áut v rovnakom čase, keď čínske automobilky chodia po Európe ako po supermarkete a z lukratívnych ponúk si vyberajú, kde postavia svoje fabriky.
Šéf BMW tvrdo kritizoval rozhodnutie zaviesť clá na čínske autá. Európsky protekcionizmus podľa neho len spustí špirálu odvetných opatrení.
V januári šéf Tesly tvrdil, že bez zavedenia obchodných bariér čínske automobilky zničia všetky ostatné. V máji si však myslí, že žiadne dovozné clá netreba.
Na elektromobily budú zavedené 100-percentné clá, na solárne články 50-percentné a zvýšia sa aj na oceľ a hliník.
Clá, ktoré zvažuje Európska komisia , aby vyrovnala konkurenčnú nevýhodu, by podľa šéfka VDA Hildegard Müllerovej mohli mať v prípade obchodného konfliktu skôr negatívny dosah.
Ak si Kremeľ myslí, že Čína zachráni jeho automobilový priemysel, je na omyle.
Američania sa najprv báli lacných čínskych áut, teraz im prekážajú v nich použité technológie.
Taliani chcú na svojom území popri Fiat ďalšieho veľkého výrobcu áut. So Stellantisom sa na jeho príchode nevedia dohodnúť.
Američania sa boja dovozu čínskych áut a náhradných dielov, vyrábaných pobočkami čínskych fabrík v Mexiku.