Turbo sa vraj najmä v nízkobjemových motoroch veľmi namáha a dlho nevydrží. Je to mýtus alebo pravda?
Moderné motory sa dnes nekonštruujú na základe toho, čo je dobré pre zákazníka, ale čo je dobré pre „Brusel“.
Britská spoločnosť Torotrak predstavila malý kompresor, ktorý by mohol nahradiť turbodúchadlá pri malých motoroch. Navyše dokáže poskytnúť potrebný tlak aj pri veľmi nízkych otáčkach. Má totiž vlastnú prevodovku!
Koncern Volkswagen oficiálne potvrdil, že objemy jeho motorov sa už znižovať nebudú. Naopak, budú rásť. Jednou z obetí nového trendu bude aj očakávaný naftový motor 1,5 TDI.
Bruselský tlak na emisie zaviedol automobilových výrobcov do slepej uličky. Zmenšovanie objemov motorov, takzvaný downsizing, funguje totiž viac v laboratóriu ako na ceste. Nová metodika merania spotreby však urobí týmto hrám koniec. Objemy motorov porastú. A nebude to lacné.
Opel Astra je už desaťročia stálicou automobilového neba. Na Slovensku pomerne obľúbené auto dostalo v minulom roku novú generáciu.