O novom trojvalcovom motore informovala švédska automobilka už v roku 2014. No až teraz je jej novinka s označením T3 z novej generácie agregátov Drive-E realitou. Vychádza z väčšieho dvojlitra.
Emisie nepustia. Trojvalcové „dobrodružstvo“ neminie ani švédske Volvo. Podobne ako Ford počíta so svojím malým agregátom aj vo väčších modeloch. Napríklad vo Volve S60.
Volvo S60 vyrábané od roku 2010 prešlo v priebehu času viacerými inováciami. Na tú najdôležitejšiu však čakalo až do tohto roka. Pod kapotou sa konečne objavil prvý z dlho avizovanej novej generácie 4-valcov Drive-E. Tie postupne nahrada pôvodné 5-valce.
Nová generácia dvojlitrových štvorvalcov od Volva má obrovský potenciál. Švédska automobilka to demonštruje na koncepčnom agregáte High Performence Drive-E. Výkonom 450 koní zatieni všetko, čo dnes poznáme.
Dlho avizovaná zmena je tu. Dva najsilnejšie varianty Volva V40 zamenia 5-valce za úspornejšie 4-valcové motory Drive-E. Týka sa to modelov D4 a T5. Na výkone to nepoznať. Na spotrebe áno.
Po piatich rokoch prichádza Volvo s modernizáciou svojho menšieho a veľmi úspešného SUV XC60. Zmeny uskutočňuje hneď v dvoch fázach. Vlaňajší facelift dopĺňajú nové úsporné agregáty Drive-E.
Nová technika pod kapotou znamená podstatne nižšiu spotrebu. Zároveň je to ale koniec charizmatických 5-valcov, ktoré k Volvu tradične patrili.
Trend downsizingu neobišiel ani švédske Volvo. Jeden z posledných výrobcov 5-valcových motorov prechádza na preplňované dvojlitrové 4-valce.