Vlajkovú loď DS sme si už vyskúšali v čisto benzínovej verzii. O to viac nás zaujímalo porovnanie s absolútnym vrcholom ponuky.
Šéf koncernu PSA Carlos Tavares je známym skeptikom elektromobility. Tvrdí, že prvý čistý elektromobil skupiny, ktorý nedostane žiaden iný pohon, príde najskôr v roku 2024.
Po nie príliš úspešnej kariére Citroënov DS sa koncern PSA rozhodol vytvoriť z DS samostatnú značku. Jej reštart symbolizuje najmä nové SUV DS 7.
Ako by mohla vyzerať budúca vlajková loď DS? Odpoveďou je koncept Aero Sport Lounge, ktorý spája elektrický pohon, futuristické technológie a remeselné spracovanie tradičných materiálov.
Citroën, Peugeot ani Opel na ženevský autosalón nedorazia. Zato koncern PSA vyšle do hál Palexpa prémiovú divíziu DS. A tá sa bude mať čím pochváliť.
Členovia predsedníctva v piatok prerokovali situáciu s poslancami.
MARIÁN REPA: Parlament sa iba pár dní pred voľbami premenil na bojové pole. Teáter na záver volebného obdobia svedčí o úpadku nášho parlamentarizmu.
Demokratická strana zatiaľ v kampani minula 84 000 eur, z toho 30 000 eur na bilbordy a ďalších 15 000 na online reklamu.
Štýlový mestský crossover uviedla automobilka na trh už na jar, no na čisto elektrickú verziu E-Tense sme si ešte museli počkať. Na jedno nabitie zvládne 320 km.
Francúzsky koncern PSA je pri chuti. Po úspešnej akvizícii Opela sa pozerá po ďalšej. Šušká sa o spoločnosti Jaguar Land Rover.
Koncern PSA už vo veľkom využíva platformu EMP2, teraz sa k nej však pridá druhá pre menšie modely. Napríklad Peugeot 208, Opel Corsa alebo Citroën C3.
Vlajková loď divízie DS, luxusný crossover DS 7 Crossback, prichádza konečne v plug-in hybridnej verzii E-Tense. Tá je zároveň najvýkonnejšou aj najúspornejšou a jedinou, ktorá ponúka zákazníkom pohon oboch náprav.
Prémiová divízia PSA prichádza s dôležitou novinkou. Crossover DS 3 Crossback bude totiž jej prvým čisto elektrickým modelom. Na jedno nabitie zvládne 300 km. Nafte či benzínu sa ale tiež nebráni.
Elektrickú ofenzívu odštartuje koncern PSA na jesennom autosalóne v Paríži. Pod značkou DS tu predstaví prvý čistý elektromobil postavený na úplne novej platforme e-CMP. Pôjde o malý crossover.
Prémiovej divízii Citroënu sa v Európe príliš nedarí. Maninstreamová technika oblečená do luxusného hávu na zákazníkov veľký dojem neurobila. Zmeniť to má nová vlajková loď.
Koncern PSA končí spoluprácu s japonským dodávateľom prevodoviek Aisin. Nové modely Peugeotu, Citroënu, DS a Opelu prepriahnu na automaty spoločnosti Punch Powertrain, ktorá je v rukách čínskych vlastníkov.
Prémiovej divízii koncernu PSA sa príliš nedarí. Aspoň nie v Európe. Pomôcť má prechod na crossovery. Po DS 6WR a DS7 Crossback má prísť najmenší model DS 3 Crossback. Vystrieda pravdepodobne pôvodný hatchback DS 3.
Imidž značky DS stále nedosahuje auru prémiových nemeckých modelov. Zmeniť to má séria noviniek a najmä vlajková loď v podobe 600-koňového superšportu.
Prémiová divízia PSA, novovytvorená značka DS, sa od počiatku stretáva v Európe s vážnym problémom. Tvári sa prémiovo, no v skutočnosti jej štýlový dizajn skrýva mainstreamovú techniku. Nový crossover DS 7 to však zmení.
Možno už na autosalóne v Ženeve uvidíme premiéru veľkého luxusného SUV z prémiovej divízie koncernu PSA. Inak by asi francúzska automobilka vynaložila viac úsilia na zamaskovanie svojej novinky.