Petržalská radiála sa javí ako nikdy nekončiaca stavba.
Električka do Petržalky po rokoch konečne jazdí. Meškania, problémy aj milióny eur sú tak minulosťou. Ako to vyzeralo na otvorení trate?
MARTIN FUNDÁREK: Pokiaľ sa v danej oblasti pohybuje veľké množstvo ľudí, územie musí byť obslúžené kapacitne primeraným druhom verejnej dopravy.
PAVLÍNA VALOVIČOVÁ: Je plánovaná trasa električky pred SND, a tým narušenie konceptu postmodernej architektúry, ranou pre Bratislavu, akým bola pre mesto výstavba mosta SNP?
ČLÁNOK BOL AKTUALIZOVANÝ. Električka do Petržalky je konečne blízko prevádzky. Po rokoch čakania spojí centrum s Petržalkou už v závere júla. Stavba však nie je úplne hotová.
Na spustenie električky naprieč Petržalkou čaká Bratislava ako na ihlách. Na otázku čo je nové a kedy sa spustia jazdy, odpovedal magistrát.
Bratislava plánuje obnoviť Ružinovskú električku a predĺžiť ju až na letisko. Projekt za 130 miliónov je najväčšou dopravnou investíciou mesta.
Pôvodná lehota na dokončenie stavby bola určená do 36 mesiacov odo dňa začatia stavby. Lehota uplynula 18. 11. 2024.
V rámci druhej etapy je navrhnuté predĺženie ružinovskej radiály po obchodné centrum na Ivanskej ceste a v rámci tretej etapy po letisko.
Vedenie SND si okrem toho plánuje dať posúdiť výsledky štúdií, na ktoré sa hlavné mesto odvoláva
Matúš Vallo hovorí o náročných rokovaniach so španielskym a čínskym vedením zhotoviteľa stavby.
Podľa expertov vraj električková tlak divadlo nebude rušiť hlukom. Je však možné, že časť podzemného parkoviska bude nutné zbúrať.