Samozrejme, že ma to v noci budí – je to zásadný strategický problém, tvrdí Jean-Dominique Senard.
Prehnané úsilie výrobcov áut o výnimočnosť je častokrát kontraproduktívne.
Či sa nám to páči, alebo nie, nikto nebude na nás s elektromobilitou čakať, tvrdí v rozhovore Matušek.
Ford sa zbavuje výroby bestsellerov Fiesta a Focus, aby dal priestor elektromobilom, na ktorých však tento rok prerobí tri miliardy.
Cieľom výzvy je vybudovanie 1 800 AC a 160 DC verejne prístupných nabíjacích bodov.
V tomto roku by mal trhový podiel elektromobilov a plug-in hybridov na globálnom trhu s novými autami dosiahnuť 13 percent.
Ministerstvo vnútra testovalo od roku 2020 spolu osem elektrických a hybridných vozidiel.
Slovensku zatiaľ chýba jasná stratégia a konkrétny plán podpory elektromobility. Sme stále na chvoste.
Elektrické vozidlá predstavovali v roku 2020 4,2 % z predaja všetkých osobných vozidiel. Je to takmer dvojnásobok oproti roku 2019.
Podiel obstarávaných nízkoemisných alebo bezemisných vozidiel, má byť do konca roka 2025 viac ako 20 percent.
Elektromobily sú stále extrémne drahé. Čo však urobíme v situácii, keď veľké mestá „zatrhnú“ autám so spaľovacími motormi vjazd do ich centier?
Elektromobily prinášajú zníženie lokálnych emisií. O tom niet najmenších pochybností. Ale majú aj vlastnosti, ktoré našim mestám práve neprospievajú.
Tradičný český výrobca malých nákladných vozidiel mení stratégiu. Dieselovým motorom dá zbohom. Prednosť dostanú batérie.
Predaje elektromobilov v Európe vlani prudko rástli. Ich podiel je však stále zanedbateľný. Na vzostupe sa navyše podieľalo len pár krajín. V Nórsku, Nemecku a vo Francúzsku ich skončilo až 57 %!
Dojazd elektrických áut je stále horúcou témou. Patrí totiž k neuralgickým bodom ich rozšírenia. Teraz sa naň pozrel britský magazín What Car?. A zistil to, čo všetci tušíme.
Aj Rakúsko sa snaží podporovať elektromobilitu. Teraz prichádza s novinkou, ktorá zvýhodňuje majiteľov elektrických áut nevšedným spôsobom.
Konzultačná spoločnosť Berylls Strategy Advisors tvrdí, že ekologická stopa elektrických áut je väčšia ako sa zdá.
Skupina automobiliek vytvorila podnik, ktorého cieľom je vytvoriť do roku 2020 v Európe sieť 400 rýchlonabíjacích staníc pre elektrické autá.
Čína síce automobilkám oddialila termín povinných kvót na ekologické autá, no v budúcnosti budú o to prísnejšie. Už v roku 2020 musia elektromobily a hybridy predstavovať 12 % z produkcie.