Pekinská spoločnosť Techrules zaujala už dávnejšie brutálnym elektrickým hyperšportom Ren. Jeho technológiu dobíjania batérií pomocou turbíny chce presadiť aj v bežných autách.
Ženevský autosalón sa začína už o pár týždňov. Svoje želiezko do ohňa priloží aj Mitsubishi. Zaujať chce plug-iun hybridným konceptom crossoveru.
O tom, že cesty Chevroletu Volt a Opela Ampera, prvých sériových elektromobilov s predĺženým dojazdom, sa rozídu, sme informovali už vlani. Na rozdiel od nového Voltu bude totiž Ampera čistým elektromobilom.
Nový ekologický Volt je ľahší, výkonnejší a má dlhší dojazd. Chevrolet vypočítal, že pri pravidelnom dobíjaní budú musieť jeho majitelia tankovať len raz za 1 600 kilometrov.
Prvý elektromobil s predĺženým dojazdom v triede SUV vás síce zaujme svojou technológiou, no cenou a spotrebou určite nie. To neznamená, že nemá význam. Len v Európe, kde sme rozmaznaní úspornými naftovými motormi, nedáva veľmi logiku.
Opel Ampera a Chverolet Volt, prvé sériové elektromobily s predĺženým dojazdom, veľkú dieru do sveta neurobili. Napriek tomu dostanú nástupcov. Už to ale nebudú dvojičky. Z Ampery sa totiž stane čistý elektromobil.
Cadillac ELR je prezlečeným elektromobilom Opel Ampera s vyšším výkonom a karosériou kupé. Stojí však takmer dvojnásobok.
Priaznivci Wankelovho motora budú asi trochu zaskočení. Vráti sa, ale nie pod kapotou nástupcu športového modelu RX-8. Naplánovanú má celkom inú kariéru.