Nemecký startup DeepDrive a jeho patentovaný elektromotor s dvojicou rotorov zaujal veľkých výrobcov.
Donedávna nás automobilky zaplavovali informáciami o ich spaľovacích motoroch. Teraz nastáva obrat. V kurze sú elektromotory.
Elektromotory nedokážu poskytovať maximálny výkon dlhodobo. Nemecká novinka by to však mala zmeniť.
Švédsky výrobca hyperšportov vidí príležitosť aj vo svete elektromobility. Robí na tom s rovnakou invenciou.
V súvislosti s elektromobilmi sa hovorí najmä o pokroku v oblasti batérií. No aj elektromotory majú ešte veľké rezervy.
Achillovou pätou elektromobilov sú ich batérie. To ale neznamená, že nemožno dosiahnuť pokrok v konštrukcii aj v iných oblastiach.
Agregát Equipmake Ampere využíva elektrickú energiu a technológiu 3D tlače. Funkčný prototyp má byť hotový do 12 mesiacov.
Vyzerá ako vidlicový 8-valec, má krútiaci moment ako vidlicový 8-valec, ale namiesto benzínu „tankuje“ elektrinu.
Na poli spaľovacích motorov nie je núdza o neustále vylepšenia.Čo však konštrukčne jednoduché elektromotory? Môže aj tu nastať zásadná zmena?
Čo je na elektromotore v kolese nové? Vlastne nič. Tento patent má viac ako 130 rokov. Až na to, že zatiaľ sa nepresadil v produkcii osobných áut. Spoločnosť Protean Electric to chce zmeniť. Výrobu elektrických kolies spustí už tento rok. Zatiaľ v Číne.
Spoločnosť GKN predstavila nový kompaktný elektrický modul, ktorý sa skladá z elektromotora a jednostupňovej prevodovky. Podľa výrobcu by mohol urobiť z bežných áut hybridy.
Elektromotor v jednom z najdrsnejších off-roadov tejto planéty? Áno, je to tak. Zatiaľ však majú prvé prototypy len funkciu pojazdného laboratória. S výrobou sa nepočíta.