Agentúra ICCT zverejnila dlho očakávané predbežné výsledky emisných košov automobiliek v Európe za rok 2020.
Zdá sa, že emisné limity Európskej únie, ktoré požaduje od automobiliek, sú nad ich sily.
Európska únia chce mať do roku 2030 na svojich cestách najmenej 30 miliónov áut bez emisií.
Emisie CO2, vznikajúce v živočíšnej výrobe, sú podľa ekológov vyššie, než emisie, ktoré vyprodukujú všetky autá na európskych cestách.
V súčasnosti by sa mohlo zdať, že dlhé čakacie doby má na svedomí neustále sa zvyšujúci dopyt po elektrických autách. Pravdu však treba hľadať celkom inde.
Z poplatku za prihlásenie auta do evidencie vozidiel sa má stať majetková a environmentálna daň.
Európska komisia sa vraj chystá utiahnuť automobilkám emisnú slučku ešte viac ako plánovala. Do roku 2030 až o 50 %!
Podľa niektorých politikov a environmentalistov sú autá verejným nepriateľom životného prostredia. Emisie, ktoré vypúšťajú, nás majú zabíjať. Je to ale naozaj tak?
Každé nové auto bude musieť byť od roku 2021 vybavené „špiónom spotreby“. Nie, toto nie je vtip.
Slováci kupujú viac veľkých a ťažkých áut na fosílne palivá. Autá na alternatívny pohon sú naopak na chvoste záujmu.
Emisné limty nás úž pripravili o množstvo zaujímavých motorov. A ďalšie budú nasledovať. Motorová apolaklypsa totiž pokračuje.
Automobilky čakajú krušné časy. Nielen kvôli veľkým prepadom predajov v súvislosti s pandémiou koronavírusu.
Niekoľkoročná polemika na tému škodlivosti spaľovacích motorov môže nabrať nový smer.
Prémiové značky ako BMW či Mercedes-Benz čelia najvyšším pokutám za nadlimitnú produkciu CO2. Liekom majú byť plug-in hybridy.
Celý automobilový priemysel sa už niekoľko rokov „krúti“ okolo znižovania emisií CO2. Deje sa však presný opak.
Ani nie dvojročnú kariéru bude mať najvýkonnejšie mladoboleslavské SUV Škoda Kodiaq RS. Jeho naftový motor 2,0 BiTDI musí ísť z kola von.
Sú elektromobily nutné na to, aby automobilky dosahovali nízke emisie CO2? Ako ukazujú dáta agentúry Jato Dynamics, nemusí to tak byť.
Berlínska metropola pôvodne nechcela obmedzovať pohyb naftových áut so staršou emisnou normou, tak ako niektoré nemecké veľkomestá.
Ústup naftových motorov v prospech tých benzínových má katastrofálne dôsledky. Ostro sledované emisie CO2 totiž vlani stúpli na najvyššiu úroveň od roka 2014. A za každý nadlimitný gram budeme platiť.
Pokuty vo výške až 10 % z ročného obratu hrozia automobilkám BMW, Daimler a VW, ak sa preukáže, že cielene spomalili vývoj technológií na čistenie výfukových plynov naftových a benzínových áut.