Časticový filter, ktorý dnes majú nielen naftové autá, je doslova strašiakom. Ak sa poškodí, máte problém. A drahý problém.
Napriek hroziacim pokutám za nesplnenie emisných cieľov na rok 2025, väčšina veľkých automobiliek zatiaľ odmieta vytvárať emisné združenia.
Európska únia by mala o dva roky odložiť zavedenie prísnejších emisných cieľov. Podľa agentúry Bloomberg to chce Európske združenie výrobcov automobilov.
Budúci rok bude pre automobilky v Európskej únii náročný. Hranica prípustných flotilových emisií sa zníži a riziko vysokých pokút zvýši.
Je to smutné, ale za poslednú dekádu sme sa nepohli ani o krok vpred. Autá produkujú zhruba rovnaké množstvo emisií, hoci motory sú účinnejšie.
Prechod na elektromobilitu má byť kľúčovým prvkom redukcie emisií skleníkových plynov, no plány nie vždy zodpovedajú spotrebiteľskému správaniu.
Okrem zvýšenie parkovného by sa Parížania v budúcoročnom referende mali vyjadriť aj k obmedzeniu parkovacích miest pre SUV.
Z emisnej normy Euro 7 je vlastne Euro 6. Predĺžili sa aj termíny zavedenia normy. Ekológovia sú naštvaní.
Ak to máte namierené napríklad do centra Paríža, nezabudnite na nálepky Crit’Air vignette. Týka sa to dokonca aj tých, ktorí majú elektromobily!
Združenie výrobcov áut ACEA informovalo, že odhad Európskej komisie o vplyve Euro 7 na cenu áut je absolútne mylný. Zdražejú minimálne o 1 800 eur
Taliansky minister dopravy a šéf pravicovej strany Liga Matteo Salvini chce, aby europolitici emisnú normu Euro 7 úplne zmietli zo stola.
V súčasnosti nemusia v Rusku vyrobené autá plniť žiadne emisné ani bezpečnostné normy. Zmeniť sa to vraj má v novembri.
Snaha Veľkej Británie o zníženie emisií CO2 znížením maximálnej rýchlosti len ťažko spasí svet.
Nemecký profesor spočítal, koľko emisií CO2 produkujú elektromobily počas jazdy. Nemajú sa veru čím chváliť.
Finálnu podobu emisnej normy Euro 7 ešte nepoznáme, no i tak vyvoláva silné emócie.
Zdá sa, že ekológia bude musieť počkať. Brusel vraj zmierňuje prísnosť emisnej normy Euro 7. Je to výhra alebo prehra?
Green NCAP sprísnila metodiku „zelených“ testov. Z desiatich testovaných áut má zatiaľ navrch elektromobil. Ale dokedy?
Farmár sa sťažuje aj napriek tomu, že práve poľnohospodárstvo je zodpovedné za viac než tretinu emisií skleníkových plynov.
Slováci síce veľa a pekne rozprávajú o ekológii, ale len pokiaľ sa to netýka ich vlastných áut.
Zlaté časy skončili. Nad autami s 300 koňmi a spotrebou 1,5 l/100 km sa zmráka.