Donedávna neznámy pojem, dnes o nej počujeme každú chvíľu. Uhlíková stopa. Viete, aká je tá vaša?
Posledné roky priemerné emisie nových áut paradoxne rástli. Zmenil to až rok 2020.
Zákaz spaľovacích áut aktivistom už nestačí, ešte pred ním chcú aj zákaz reklám na fosílne palivá.
Je to zvláštne, ale dve najsilnejšie krajiny Európskej únie vraj plánujú prekaziť Bruselu plány na zákaz predaja áut so spaľovacími motormi od roku 2035.
Elektromobily sú len také čisté, aká čistá je elektrina ktorú „tankujú“.
Automobilky sa snažili predávať viac elektromobilov, báli sa totiž veľkých pokút zo strany EÚ.
Až 171 vedcov a matematikov kritizuje Brusel. Pri výpočte emisií elektrických áut vraj došlo k „fatálnej“ chybe. Je to vôbec možné?
Nemecký Stuttgart je mesto s najprísnejším postojom voči naftovým autám. Ekológovia ho aj tak kvôli emisiám opakovane žalujú.
Agentúra ICCT zverejnila dlho očakávané predbežné výsledky emisných košov automobiliek v Európe za rok 2020.
Zdá sa, že emisné limity Európskej únie, ktoré požaduje od automobiliek, sú nad ich sily.
Európska únia chce mať do roku 2030 na svojich cestách najmenej 30 miliónov áut bez emisií.
Emisie CO2, vznikajúce v živočíšnej výrobe, sú podľa ekológov vyššie, než emisie, ktoré vyprodukujú všetky autá na európskych cestách.
V súčasnosti by sa mohlo zdať, že dlhé čakacie doby má na svedomí neustále sa zvyšujúci dopyt po elektrických autách. Pravdu však treba hľadať celkom inde.
Z poplatku za prihlásenie auta do evidencie vozidiel sa má stať majetková a environmentálna daň.
Európska komisia sa vraj chystá utiahnuť automobilkám emisnú slučku ešte viac ako plánovala. Do roku 2030 až o 50 %!
Podľa niektorých politikov a environmentalistov sú autá verejným nepriateľom životného prostredia. Emisie, ktoré vypúšťajú, nás majú zabíjať. Je to ale naozaj tak?
Každé nové auto bude musieť byť od roku 2021 vybavené „špiónom spotreby“. Nie, toto nie je vtip.
Slováci kupujú viac veľkých a ťažkých áut na fosílne palivá. Autá na alternatívny pohon sú naopak na chvoste záujmu.
Emisné limty nás úž pripravili o množstvo zaujímavých motorov. A ďalšie budú nasledovať. Motorová apolaklypsa totiž pokračuje.
Automobilky čakajú krušné časy. Nielen kvôli veľkým prepadom predajov v súvislosti s pandémiou koronavírusu.