Celý automobilový priemysel sa už niekoľko rokov „krúti“ okolo znižovania emisií CO2. Deje sa však presný opak.
Ani nie dvojročnú kariéru bude mať najvýkonnejšie mladoboleslavské SUV Škoda Kodiaq RS. Jeho naftový motor 2,0 BiTDI musí ísť z kola von.
Sú elektromobily nutné na to, aby automobilky dosahovali nízke emisie CO2? Ako ukazujú dáta agentúry Jato Dynamics, nemusí to tak byť.
Berlínska metropola pôvodne nechcela obmedzovať pohyb naftových áut so staršou emisnou normou, tak ako niektoré nemecké veľkomestá.
Ústup naftových motorov v prospech tých benzínových má katastrofálne dôsledky. Ostro sledované emisie CO2 totiž vlani stúpli na najvyššiu úroveň od roka 2014. A za každý nadlimitný gram budeme platiť.
Pokuty vo výške až 10 % z ročného obratu hrozia automobilkám BMW, Daimler a VW, ak sa preukáže, že cielene spomalili vývoj technológií na čistenie výfukových plynov naftových a benzínových áut.
Sprísňovanie emisných noriem dáva automobilkám poriadne zabrať. Niektoré však vývoj razantne predbehli. Najlepšie pripravené je Volvo, najmenej Dacia, Toyota a Renault.
Automobilový priemysel sa vracia v čase. Namiesto znižovania emisií CO2 produkcia tohto plynu z výfukov áut raste.
Európska únia tlačí na znižovanie emisií nových áut. Automobilky sa snažia vyhovieť. Ale akosi to nestačí.
Nemecký ADAC otestoval na emisie NOx 26 nových modelov áut, zväčša s emisnou normou Euro 6D-Temp, z ktorých polovica boli diesely. A nemá dobré správy. Ale len pre odporcov nafty.
Nemecký ADAC zverejnil najnovší Ecotest. Najčistejšími autami sú elektromobily. Nový diesel však na tom môže byť lepšie ako benzínový hybrid.
V novembri šéf AutoVazu oznámil, že Lada sa stiahne zo západnej Európy. Teraz značka mení názor.
Diskusie na úrovni ministrov poznačila aj pondelňajšia správa expertov OSN pre klimatické zmeny.
Záujemcovia o kúpu konkrétneho nového auta môžu obísť naprázdno.
S pravdivosťou údajov o spotrebe a emisiách majú najnovšie aj japonské spoločnosti Mazda, Suzuki a Yamaha. Oznámilo to japonské ministerstvo dopravy.
Automobilovým výrobcom dýchajú na krk takmer nesplniteľné emisné limity. A tak opäť klamú. Kuriózne však je, že presne opačným smerom.
Víkendy bez áut či radikálne obmedzenie povolenej rýchlosti. Aj takto chcú nemeckí ekológovia riešiť neplnenie plánu na zníženie emisií oxidu uhličitého.
V budúcnosti môžu vodiči počítať s tým, že európske metropoly budú stále viac zakazovať naftové alebo aj benzínové automobily na svojom území.
Hrozby pre dieselové autá sa začali napĺňať. Prvým nemeckým mestom, ktoré obmedzilo dopravu vozidiel s naftovým pohonom, je Hamburg. Menej emisií to však znamenať nemusí. „Benzínové ulice“ totiž staré diesely obchádzajú dlhšou trasou.
Motorová apokalypsa sa šíri ako epidémia. Z dôvodu nových emisných noriem škrtajú automobilky jeden model za druhým. Najnovšie padne na oltár ekológie aj ostrý francúzsky hatchback.