Motorová apokalypsa sa šíri ako epidémia. Z dôvodu nových emisných noriem škrtajú automobilky jeden model za druhým. Najnovšie padne na oltár ekológie aj ostrý francúzsky hatchback.
Nové emisné limity majú tlačiť produkciu CO2 smerom nadol. Bohužiaľ, realita je iná. Podľa údajov analytickej spoločnosti JATO Dynamics vlani emisie ostro sledovaného kysličníka uhličitého v Európe vzrástli. A to prvýkrát po desiatich rokoch.
Šéf koncernu PSA si nedáva servítku pred ústa. Po kritike elektromobilov hovorí aj o tom, koľko ročne stojí automobilových výrobcov tlak únie na znižovanie emisií.
Ak návrh prestavby starších naftových áut na vyššiu emisnú normu Euro 6 prejde, môže to znamenať koniec dieselov v Európe.
Spoločnosť Carly predstavila aplikáciu, ktorá by mohla vyriešiť problém vjazdu starších dieslov do emisných zón nemeckých miest. Obísť veľkého strašiaka má riešenie oveľa lacnejšie ako úprava motora.
Brusel sa síce chváli, že sa mu za posledných desať rokov podarilo zraziť emisie CO2 pri autách o 41,3 gramu na kilometer. Lenže vlani to nefungovalo. A to ani na papieri.
V nasledujúcich mesiacoch zmizne z ponuky automobiliek množstvo výkonných modelov, ale aj mnohé motory. Dôvodom je nastupujúca emisná norma Euro 6c a nový merací cyklus WLTP.
Sporný softvér je v najnovších naftových motoroch značky Audi. Tvrdí to nemecký spolkový úrad pre automobilovú dopravu.
Skutočná spotreba paliva vozidla môže byť oproti reklamám až o 15 percent vyššia
Opatrenie, ktoré umožní obciam zakázať vstup vozidiel niektorých emisných tried do určených zón, prinesie novela zákona o ovzduší.
Začiatkom augusta sa nemecké automobilové koncerny VW, Daimler a BMW dohodli, že do servisov zvolajú 5,3 milióna naftových áut, aby pomocou úpravy softvéru znížili ich emisie oxidov dusíka. Podľa nemeckých ekológov to však na ozdravenie ovzdušia stačiť nebude.
Zmeny dohodnuté na takzvanom dieselovom summite nie sú podľa nemeckého ministerstva životného prostredia dostatočné.
Benzínové motory sú vo všeobecnosti považované za oveľa čistejšie ako naftové. Nie je to však tak. Z hľadiska pevných častíc sú na tom oveľa horšie.
Nemecko a jeho Volkswagen nechce ostať jediným vinníkom v megakauze Dieselgate. Radi by strhli „búrku“ aj okolo talianskeho Fiatu, podozrivého z falšovania emisií.
Najvýznamnejší výrobcovia nákladných automobilov sú podozriví z vytvorenia kartelu, ktorý brzdil zavádzanie nových technológií na znižovanie emisií. Výrobcom hrozí rekordná pokuta.
Nemecké ministerstvo dopravy uskutoční ďalšie testy vozidiel, a to kvôli možnému prekračovaniu limitov pre emisie oxidu uhličitého. Oznámil to hovorca ministerstva s tým, že úrad zatiaľ v tomto smere nemá žiadne konkrétne indície.