Emisie v Číne sa oproti vlaňajšku zvýšili o 458 miliónov ton, v Indii o 233 miliónov ton a emisie z leteckej dopravy o 145 miliónov ton.
Koncom roka 2015 zaviedla Európska únia prísnu emisnú normu EURO 6. Na svetlo sveta tak prišlo riešenie v podobe používania známeho AdBlue. Ako je táto látka účinná?
Koncentrácia skleníkových plynov v zemskej atmosfére sa vlani dostala na rekordnú úroveň.
Spaľovanie čpavku v motoroch znie možno trochu bláznivo, ale logiku má. Emisie CO2 znižuje totiž až o 90 %.
Vojna na Ukrajine už za rok vyprodukovala emisie zodpovedajúce 119 miliónom ton oxidu uhličitého. To je takmer toľko, ako za rovnaké obdobie vytvorilo celé Belgicko.
Klimatickí aktivisti prepichli v Kodani pneumatiky vyše 100 SUV autám. Aj elektromobilom.
Podľa predstaviteľov Volkswagenu by sa mala nová emisná norma Euro 7 zaviesť najskôr na jeseň v roku 2026.
Za rekordným nárastom emisií CO2 treba hľadať dopravu. Nie však autá, ale leteckú.
Nové mestské autobusy majú byť od roku 2030 bezemisné. Kamióny majú do roku 2040 znížiť emisie CO2 o 90 %.
Greenpeace požaduje, aby súdy v Nemecku nariadili koncernu VW zákaz predaja spaľovacích áut. Takýchto sporov prebieha v Nemecku viac.
Snaha Veľkej Británie o zníženie emisií CO2 znížením maximálnej rýchlosti len ťažko spasí svet.
EÚ sa dohodla na významnej reforme na trhu s uhlíkom. Cieľom je urýchliť znižovanie emisií a zrušenie bezplatných kvót.
Nemecký profesor spočítal, koľko emisií CO2 produkujú elektromobily počas jazdy. Nemajú sa veru čím chváliť.
Priemerné emisie nových áut sú nižšie vo všetkých okolitých krajinách, dokonca aj v Poľsku.
Motory propfan by mali mať až o 20 percent nižšie emisie aj v porovnaní so súčasnými najúspornejšími prúdovými motormi.
Slováci síce veľa a pekne rozprávajú o ekológii, ale len pokiaľ sa to netýka ich vlastných áut.
Reklamy na autá budú musieť obsahovať odkaz na ekologickejšiu dopravu. A od roku 2028 budú na "najšpinavšie" autá úplne zakázané.
Veľké a drahé SUV doslova "valcujú" európsky aj americký trh.
V Európe už "straší" nová emisná norma Euro 7, emisné predpisy sa však rozhodli sprísniť aj v USA.
Greenpeace v Nemecku požaduje zavedenie ďalšej dane pre nové autá, odvíjala by sa od emisií CO2. Zároveň chce zmeniť zdaňovanie firemných áut.