Stalo sa tak napriek výhradám niektorých štátov, napríklad Česka, ktoré chceli tento krok odložiť.
EÚ schválila zmeny emisných noriem CO2 pre nové osobné automobily a dodávky, ktoré automobilkám poskytnú viac času na dosiahnutie emisných cieľov.
RICHARD SŤAHEL: Európska únia, ktorá mala ambíciu byť lídrom v „zelenej transformácii“, za prioritu považuje opätovné vyzbrojenie Európy.
Hodnotenie ekologickosti už neznamená len meranie lokálne vypúšťaných emisií, ale do úvahy sa berie celý životný cyklus od výroby auta až po jeho recykláciu.
Emisie oxidu uhličitého vyprodukované súkromnými lietadlami sa v rokoch 2019 – 2023 zvýšili o 46 percent.
Budúci rok bude pre automobilky v Európskej únii náročný. Hranica prípustných flotilových emisií sa zníži a riziko vysokých pokút zvýši.
TOMÁŠ IMRICH PROFANT: Ak 1 % najbohatších emituje takmer polovicu globálneho CO2, je zrejmé, že z hľadiska udržateľnosti nie je odstránenie extrémnej chudoby problémom.
Metóda vyvoláva kontroverzie kvôli vysokým nákladom a možným rizikám pre životné prostredie.
Spaľovanie čpavku v motoroch znie možno trochu bláznivo, ale logiku má. Emisie CO2 znižuje totiž až o 90 %.
Väčšina z nich predávaných v EÚ bude musieť byť od roku 2040 bez emisií. Slovensko hlasovalo proti prijatiu tohto právneho predpisu.
Nemcom sa nedarí v doprave znižovať emisie. Podľa tamojšieho ministra dopravy treba preto prijať radikálne opatrenia.
Niektoré autá kvôli sankciám za prekročenie limitu CO2 zdraželi aj o tisíce eur.
Emisie CO2 z nákladných vozidiel a autobusov sa budú musieť znížiť o 45 % v rokoch 2030 - 2034, o 65 % v rokoch 2035 - 2039 a o 90 % od roku 2040.
Emisie v Číne sa oproti vlaňajšku zvýšili o 458 miliónov ton, v Indii o 233 miliónov ton a emisie z leteckej dopravy o 145 miliónov ton.
Koncom roka 2015 zaviedla Európska únia prísnu emisnú normu EURO 6. Na svetlo sveta tak prišlo riešenie v podobe používania známeho AdBlue. Ako je táto látka účinná?
Koncentrácia skleníkových plynov v zemskej atmosfére sa vlani dostala na rekordnú úroveň.
Vojna na Ukrajine už za rok vyprodukovala emisie zodpovedajúce 119 miliónom ton oxidu uhličitého. To je takmer toľko, ako za rovnaké obdobie vytvorilo celé Belgicko.
Klimatickí aktivisti prepichli v Kodani pneumatiky vyše 100 SUV autám. Aj elektromobilom.
Podľa predstaviteľov Volkswagenu by sa mala nová emisná norma Euro 7 zaviesť najskôr na jeseň v roku 2026.
Za rekordným nárastom emisií CO2 treba hľadať dopravu. Nie však autá, ale leteckú.