Za rekordným nárastom emisií CO2 treba hľadať dopravu. Nie však autá, ale leteckú.
Nové mestské autobusy majú byť od roku 2030 bezemisné. Kamióny majú do roku 2040 znížiť emisie CO2 o 90 %.
Greenpeace požaduje, aby súdy v Nemecku nariadili koncernu VW zákaz predaja spaľovacích áut. Takýchto sporov prebieha v Nemecku viac.
Snaha Veľkej Británie o zníženie emisií CO2 znížením maximálnej rýchlosti len ťažko spasí svet.
EÚ sa dohodla na významnej reforme na trhu s uhlíkom. Cieľom je urýchliť znižovanie emisií a zrušenie bezplatných kvót.
Nemecký profesor spočítal, koľko emisií CO2 produkujú elektromobily počas jazdy. Nemajú sa veru čím chváliť.
Priemerné emisie nových áut sú nižšie vo všetkých okolitých krajinách, dokonca aj v Poľsku.
Motory propfan by mali mať až o 20 percent nižšie emisie aj v porovnaní so súčasnými najúspornejšími prúdovými motormi.
Slováci síce veľa a pekne rozprávajú o ekológii, ale len pokiaľ sa to netýka ich vlastných áut.
Reklamy na autá budú musieť obsahovať odkaz na ekologickejšiu dopravu. A od roku 2028 budú na "najšpinavšie" autá úplne zakázané.
Veľké a drahé SUV doslova "valcujú" európsky aj americký trh.
V Európe už "straší" nová emisná norma Euro 7, emisné predpisy sa však rozhodli sprísniť aj v USA.
Greenpeace v Nemecku požaduje zavedenie ďalšej dane pre nové autá, odvíjala by sa od emisií CO2. Zároveň chce zmeniť zdaňovanie firemných áut.
Elektromobily sa nám spájajú s nulovými emisiami. Ak sa však pozrieme na ich celý životný cyklus, nie sú pre planétu zatiaľ ekologickým ternom.
Donedávna neznámy pojem, dnes o nej počujeme každú chvíľu. Uhlíková stopa. Viete, aká je tá vaša?
Známa škótska paliareň využíva experimentálne palivo ULCF, získané pri výrobe whisky.
Pokiaľ sa v hlavných programových materiáloch EK hovorí o uhlíkovo neutrálnej Európe do roku 2050, pre automobilový priemysel sú prijímané úplne iné kritériá.
Balík 13 legislatívnych opatrení Fit for 55 má za cieľ zaistiť zníženie emisií skleníkových plynov do roku 2030 aspoň o 55 % oproti roku 1990.
Súd rozhodol, že Shell musí emisie CO2 do roku 2030 znížiť viac než dvojnásobne a ako to spraví, ho nezaujíma.
Vďaka ambicióznemu programu by sa mala Európa do roku 2050 stať prvým klimaticky neutrálnym kontinentom na svete.