Až osem miliónov áut by na základe rozsudku súdu teoreticky mohlo byť vyradených z prevádzky.
Zariadenie zachytáva plyn s vysokým podielom CO₂, ktorý vzniká pri kvasení kukuričného škrobu na etylalkohol. Ten sa následne čistí a kryogénne skvapalní.
Aféra Dieselgate zmenila automobilový priemysel viac, než akákoľvek iná v modernej histórii. Týkala sa vyše 11 miliónov áut a "zabila" naftové motory.
Od roku 2027 uzrú svetlo sveta nové emisné povolenky. Európska únia chce, aby sa na boji proti klimatickým zmenám podieľali nielen firmy, ale aj domácnosti.
Opatrenie by malo vstúpiť do platnosti za menej ako rok a pol.
Ako bude fungovať nový systém v praxi?
SILVIA RUPPELDTOVÁ: V roku 1899 bol vo francúzskom Achère predstavený prvý elektrický automobil s názvom La Jamais Contente (nikdy spokojná) belgickej výroby.
Stalo sa tak napriek výhradám niektorých štátov, napríklad Česka, ktoré chceli tento krok odložiť.
EÚ schválila zmeny emisných noriem CO2 pre nové osobné automobily a dodávky, ktoré automobilkám poskytnú viac času na dosiahnutie emisných cieľov.
RICHARD SŤAHEL: Európska únia, ktorá mala ambíciu byť lídrom v „zelenej transformácii“, za prioritu považuje opätovné vyzbrojenie Európy.
Hodnotenie ekologickosti už neznamená len meranie lokálne vypúšťaných emisií, ale do úvahy sa berie celý životný cyklus od výroby auta až po jeho recykláciu.
Emisie oxidu uhličitého vyprodukované súkromnými lietadlami sa v rokoch 2019 – 2023 zvýšili o 46 percent.
Budúci rok bude pre automobilky v Európskej únii náročný. Hranica prípustných flotilových emisií sa zníži a riziko vysokých pokút zvýši.
TOMÁŠ IMRICH PROFANT: Ak 1 % najbohatších emituje takmer polovicu globálneho CO2, je zrejmé, že z hľadiska udržateľnosti nie je odstránenie extrémnej chudoby problémom.
Metóda vyvoláva kontroverzie kvôli vysokým nákladom a možným rizikám pre životné prostredie.
Spaľovanie čpavku v motoroch znie možno trochu bláznivo, ale logiku má. Emisie CO2 znižuje totiž až o 90 %.
Väčšina z nich predávaných v EÚ bude musieť byť od roku 2040 bez emisií. Slovensko hlasovalo proti prijatiu tohto právneho predpisu.
Nemcom sa nedarí v doprave znižovať emisie. Podľa tamojšieho ministra dopravy treba preto prijať radikálne opatrenia.
Niektoré autá kvôli sankciám za prekročenie limitu CO2 zdraželi aj o tisíce eur.
Emisie CO2 z nákladných vozidiel a autobusov sa budú musieť znížiť o 45 % v rokoch 2030 - 2034, o 65 % v rokoch 2035 - 2039 a o 90 % od roku 2040.