Veľké a drahé SUV doslova "valcujú" európsky aj americký trh.
V Európe už "straší" nová emisná norma Euro 7, emisné predpisy sa však rozhodli sprísniť aj v USA.
Greenpeace v Nemecku požaduje zavedenie ďalšej dane pre nové autá, odvíjala by sa od emisií CO2. Zároveň chce zmeniť zdaňovanie firemných áut.
Elektromobily sa nám spájajú s nulovými emisiami. Ak sa však pozrieme na ich celý životný cyklus, nie sú pre planétu zatiaľ ekologickým ternom.
Donedávna neznámy pojem, dnes o nej počujeme každú chvíľu. Uhlíková stopa. Viete, aká je tá vaša?
Známa škótska paliareň využíva experimentálne palivo ULCF, získané pri výrobe whisky.
Pokiaľ sa v hlavných programových materiáloch EK hovorí o uhlíkovo neutrálnej Európe do roku 2050, pre automobilový priemysel sú prijímané úplne iné kritériá.
Balík 13 legislatívnych opatrení Fit for 55 má za cieľ zaistiť zníženie emisií skleníkových plynov do roku 2030 aspoň o 55 % oproti roku 1990.
Súd rozhodol, že Shell musí emisie CO2 do roku 2030 znížiť viac než dvojnásobne a ako to spraví, ho nezaujíma.
Vďaka ambicióznemu programu by sa mala Európa do roku 2050 stať prvým klimaticky neutrálnym kontinentom na svete.
Automobilky sa snažili predávať viac elektromobilov, báli sa totiž veľkých pokút zo strany EÚ.
Nemecká prémiová značka sa v budúcnosti spolieha hlavne na batériové vozidlá. Kým však na ich predaji začne zarábať, musí ušetriť prostriedky inde.
Na Slovensku tvoria budovy až 39 % emisií CO2. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo sa môžu nové domy u nás od tohto roku stavať už iba v energetickej triede A0.
RADOVAN GEIST: Mimoriadny summit EÚ mal priniesť dohodu o znižovaní emisií v sektoroch, ktoré v súčasnosti nespadajú pod systém obchodovania s emisnými povolenkami.
Europarlament koncom marca schválil nariadenia, ktoré riešia metódy výberu a ďalšie detaily nových „daní“.
Skupina MOL chce zrýchliť svoju transformáciu, aby sa do roku 2050 stala nulovým producentom emisií CO2.
Agentúra ICCT zverejnila dlho očakávané predbežné výsledky emisných košov automobiliek v Európe za rok 2020.
Uhlíkovú negativitu chce EY dosiahnuť výrazným znížením svojich absolútnych emisií .
Pokuty za neplnenie emisných limitov sú realitou. Nemecký Volkswagen už priznal, že bude platiť sankcie. A spolu s ním aj zákazníci.
Zdá sa, že emisné limity Európskej únie, ktoré požaduje od automobiliek, sú nad ich sily.