Snaha Veľkej Británie o zníženie emisií CO2 znížením maximálnej rýchlosti len ťažko spasí svet.
Autá majú aj iné emisie ako tie z výfuku. Tie ale zatiaľ emisné normy opomínali.
V nasledujúcich desiatich rokoch bude mať na rozvoj podnikov, spoločností a technológií najväčší vplyv dekarbonizácia, roboty, veľké dáta, diverzifikácia dodávateľov a alternatívne riešenia.
Je to definitívne. Od roku 2035 bude v celej Európskej únii zakázané predávať autá spaľujúce benzín alebo naftu. Výnimiek je minimum.
Zdá sa, že ekológia bude musieť počkať. Brusel vraj zmierňuje prísnosť emisnej normy Euro 7. Je to výhra alebo prehra?
Priemerné emisie nových áut sú nižšie vo všetkých okolitých krajinách, dokonca aj v Poľsku.
Zníženiu množstva skleníkových plynov v atmosfére pomáhajú mitigačné, zmierňujúce opatrenia.
Celkovo sa za tri mesiace predalo 52 miliónov týchto lístkov.
Toto môže byť posledný klinec do rakvy dieselových motorov.
Štáty Európskej únie sa dohodli na výraznom spoplatnení akýchkoľvek emisií skleníkových plynov z novopredávaných áut od roku 2035.
Sankcie majú na ruský automobilový trh devastačné následky. Aby bolo možné udržať výrobu, Rusi sú zídu s emisnou normou až na nulu!
Slovensko, konzistentne s európskym vývojom, zaznamenalo v rokoch 2019 a 2020 pokles emisií.
Tieto ciele boli schválené iniciatívou Science Based Targets .
Zlaté časy skončili. Nad autami s 300 koňmi a spotrebou 1,5 l/100 km sa zmráka.
Automobilky dostávajú obrovské pokuty za každý gram emisií navyše, zatiaľ čo prázdne lietadlá ich vypúšťajú zbytočne tisícky ton.
Skupine sa v roku 2020 nepodarilo dostať pod emisný limit.
1 % najbohatších ľudí sveta je na ceste k tomu, aby malo až 30-krát vyššiu uhlíkovú stopu, než treba na to, aby sa globálne otepľovanie obmedzilo na 1,5 stupňa Celzia.
Nemecká ekologická organizácia DUH obvinila Mercedes-Benz, že nepriznal ďalšie odpojovacie zariadenia antiemisných systémov.
Mazda sa napriek konzervatívnemu prístupu neplánuje vzdať európskeho trhu.
Koncern VW odškodní Nemcov, Holanďanov, ale ostatných majiteľov áut z "dieselgate" nie. To konečne vyvolalo aj reakciu EK. Tá to považuje za nefér.