Nemecko zaviedlo 1. júla 2023 na STK novú metodiku merania pevných častíc vo výfukových exhalátoch naftových motorov.
Niektoré autá kvôli sankciám za prekročenie limitu CO2 zdraželi aj o tisíce eur.
Ide o nákladný a z vedeckého hľadiska kontroverzný proces.
Nemecká verejnosť nevidela bývalého generálneho riaditeľa koncernu Volkswagen Martina Winterkorna na verejnosti už roky.
Je to smutné, ale za poslednú dekádu sme sa nepohli ani o krok vpred. Autá produkujú zhruba rovnaké množstvo emisií, hoci motory sú účinnejšie.
Exekutíva EÚ chce klimatický cieľ pre rok 2040 oficiálne predstaviť budúci týždeň.
Rozsiahle ložiská železnej rudy našli v odľahlom kúte západnej Afriky.
Kým v roku 2018 bol podiel vozidiel typu SUV na registrovaných vozidlách len 28 percent, vlani to bolo už viac ako 52 percent.
RADOVAN GEIST: Krajiny EÚ sa pred troma rokmi dohodli, že do polovice storočia bude blok uhlíkovo neutrálny. Európske inštitúcie a národné vlády sú povinné prijať všetky kroky na jej dosiahnutie.
Nová norma nebude požadovať drastické zníženie emisií výfukových plynov. V podstate zachová súčasný stav.
Nové nariadenie aktualizuje limity pre emisie výfukových plynov a zavádza nové opatrenia na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd i na zvýšenie životnosti batérií.
Koalícia krajín, v ktorej bolo aj Slovensko, sa najskôr postavila proti emisnej norme. Jej hlasy boli teraz vypočuté.
Kauza „ignorovania“ prísady AdBlue v naftových autách značiek Peugeot, Citroën, Opel a DS sa asi posúva do novej fázy. Aj keď veľmi zvláštne.
Výrobcovia elektrických áut o nich často tvrdia, že majú nulové emisie. To ale nie je pravda. V Austrálii to už priznali.
Ak to máte namierené napríklad do centra Paríža, nezabudnite na nálepky Crit’Air vignette. Týka sa to dokonca aj tých, ktorí majú elektromobily!
Už v roku 2009 určila skupina vedcov deväť míľnikov, ktoré by ľudia nemali prekročiť, ak chcú, aby Zem zostala pre ľudstvo obývateľná.
Slovensko najneskôr do roku 2026 zníži emisie o viac ako tri milióny ton ekvivalentu oxidu uhličitého ročne.
Od začiatku roka 2024 by mali prakticky všetky nové vykurovacie systémy v budovách čerpať 65 % energie z obnoviteľných zdrojov.
Podľa zdravotníckych expertov môže uvoľnenie limitov viesť k rastu zdravotných problémov.
Pokiaľ emisnú normu schvália bez zmien, pre slovenských občanov sa kúpa nového auta stane menej dostupná.