Členské štáty EÚ v stredu ráno schválili nový klimatický cieľ Európskej únie pre rok 2040.
TOMÁŠ IMRICH PROFANT: Aj v roku 2025 narástli globálne emisie oxidu uhličitého v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Zároveň platí, že s rastom emisií stúpa teplota.
Verejným priestorom sa šíria tvrdenia, že nový európsky systém obchodovania s emisiami (ETS 2) prinúti slovenské domácnosti zaplatiť tisíce eur navyše.
Vyplýva to zo stredajšej správy medzinárodnej charitatívnej organizácie Oxfam.
Poslanci opätovne presunuli opozičné návrhy na odvolanie ministrov aj návrh na vyslovenie nedôvery celej vláde. Niektoré boli predložené ešte v januári tohto roka.
Hlavným zmyslom a cieľom emisných povoleniek pre domácnosti je masová prevýchova obyvateľstva smerom k nízkoemisnému až bezemisnému životu.
Mercedes-Benz, Ford, Peugeot/Citroën, Renault a Nissan čelia obvineniu, že ich modely počas testov úmyselne "klamali" o emisiách.
IRIS KOPCSAYOVÁ: Máte auto? Možno si čoskoro rozmyslíte, či ho chcete ďalej vlastniť. Európska komisia prišla s nápadom, aby ľudia, ktorí jazdia na vozidl
Letná sezóna každoročne láka tisíce Slovákov na dovolenku autom do južnej Európy. No nie každý vie, že v Španielsku môžu staršie vozidlá naraziť na „neviditeľnú bariéru“.
EÚ si stanovila cieľ dosiahnuť do roku 2050 uhlíkovú neutralitu.
Stalo sa tak napriek výhradám niektorých štátov, napríklad Česka, ktoré chceli tento krok odložiť.
EÚ schválila zmeny emisných noriem CO2 pre nové osobné automobily a dodávky, ktoré automobilkám poskytnú viac času na dosiahnutie emisných cieľov.
Integrovaný národný energetický a klimatický plán sa zameriava na zvýšenie podielu obnoviteľných zdrojov energie, zníženie emisií skleníkových plynov a zlepšenie energetickej efektívnosti.
Už dnes nemajú mnohí zákazníci peniaze na kúpu nových áut. A bude horšie.
Od konzumácie rastlinných potravín cez zníženie počtu letov až po nákupy oblečenia z druhej ruky.
Opatrenie Climate Change Superfund Act sa odvoláva na federálny zákon z roku 1980, ktorý núti firmy platiť za "upratovanie" uniknutých toxických látok.
Túto deformáciu trhu zvolili automobilky zo zúfalstva, aby sa vyhli emisným pokutám odhadovaným na 15 miliárd eur.
Viete si to predstaviť? Na sklade máte množstvo áut, na ktoré zákazníci čakajú, no vy ich musíte odmietnuť.
Napriek masívnej podpore Elona Muska v kampani Donalda Trumpa nemá novozvolený americký prezident elektromobily v láske.
Carlos Tavares sa v poslednom čase stihol pohádať s Američanmi, s talianskou vládou a odborármi, so združením ACEA a najnovšie...