Nové opatrenie sa týka takmer všetkých modelových radov. Zákazníci aj predajcovia však majú smolu.
Analytik Stanislav Pánis tvrdí, že snaha Európy o uhlíkovú neutralitu je environmentálnym pokrytectvom.
Slovensko by sa malo pridať k Nemecku, Poľsku, Taliansku a Česku, požadujúcim, aby elektrina do budúcna nebola jedinou alternatívou.
Nové autá Slovákov majú v priemere jedny z najvyšších emisií oxidu uhličitého v Európskej únii.
Emisnú normu Euro 7 tvrdo kritizujú politici, profesijné automobilové združenia aj manažéri.
RADOVAN GEIST: Návrh klimatického zákona od ministerstva životného prostredia prináša dôležitý nástroj, ktorý môže pomôcť zavádzaniu klimatických záväzkov do praxe: žaloby občanov voči štátu.
Snaha Veľkej Británie o zníženie emisií CO2 znížením maximálnej rýchlosti len ťažko spasí svet.
Autá majú aj iné emisie ako tie z výfuku. Tie ale zatiaľ emisné normy opomínali.
V nasledujúcich desiatich rokoch bude mať na rozvoj podnikov, spoločností a technológií najväčší vplyv dekarbonizácia, roboty, veľké dáta, diverzifikácia dodávateľov a alternatívne riešenia.
Je to definitívne. Od roku 2035 bude v celej Európskej únii zakázané predávať autá spaľujúce benzín alebo naftu. Výnimiek je minimum.
Zdá sa, že ekológia bude musieť počkať. Brusel vraj zmierňuje prísnosť emisnej normy Euro 7. Je to výhra alebo prehra?
Priemerné emisie nových áut sú nižšie vo všetkých okolitých krajinách, dokonca aj v Poľsku.
Zníženiu množstva skleníkových plynov v atmosfére pomáhajú mitigačné, zmierňujúce opatrenia.
Celkovo sa za tri mesiace predalo 52 miliónov týchto lístkov.
Toto môže byť posledný klinec do rakvy dieselových motorov.
Štáty Európskej únie sa dohodli na výraznom spoplatnení akýchkoľvek emisií skleníkových plynov z novopredávaných áut od roku 2035.
Sankcie majú na ruský automobilový trh devastačné následky. Aby bolo možné udržať výrobu, Rusi sú zídu s emisnou normou až na nulu!
Slovensko, konzistentne s európskym vývojom, zaznamenalo v rokoch 2019 a 2020 pokles emisií.
Tieto ciele boli schválené iniciatívou Science Based Targets .
Zlaté časy skončili. Nad autami s 300 koňmi a spotrebou 1,5 l/100 km sa zmráka.