Kauza „ignorovania“ prísady AdBlue v naftových autách značiek Peugeot, Citroën, Opel a DS sa asi posúva do novej fázy. Aj keď veľmi zvláštne.
Výrobcovia elektrických áut o nich často tvrdia, že majú nulové emisie. To ale nie je pravda. V Austrálii to už priznali.
Ak to máte namierené napríklad do centra Paríža, nezabudnite na nálepky Crit’Air vignette. Týka sa to dokonca aj tých, ktorí majú elektromobily!
Už v roku 2009 určila skupina vedcov deväť míľnikov, ktoré by ľudia nemali prekročiť, ak chcú, aby Zem zostala pre ľudstvo obývateľná.
Slovensko najneskôr do roku 2026 zníži emisie o viac ako tri milióny ton ekvivalentu oxidu uhličitého ročne.
Od začiatku roka 2024 by mali prakticky všetky nové vykurovacie systémy v budovách čerpať 65 % energie z obnoviteľných zdrojov.
Podľa zdravotníckych expertov môže uvoľnenie limitov viesť k rastu zdravotných problémov.
Pokiaľ emisnú normu schvália bez zmien, pre slovenských občanov sa kúpa nového auta stane menej dostupná.
Nové opatrenie sa týka takmer všetkých modelových radov. Zákazníci aj predajcovia však majú smolu.
Analytik Stanislav Pánis tvrdí, že snaha Európy o uhlíkovú neutralitu je environmentálnym pokrytectvom.
Slovensko by sa malo pridať k Nemecku, Poľsku, Taliansku a Česku, požadujúcim, aby elektrina do budúcna nebola jedinou alternatívou.
Nové autá Slovákov majú v priemere jedny z najvyšších emisií oxidu uhličitého v Európskej únii.
Emisnú normu Euro 7 tvrdo kritizujú politici, profesijné automobilové združenia aj manažéri.
RADOVAN GEIST: Návrh klimatického zákona od ministerstva životného prostredia prináša dôležitý nástroj, ktorý môže pomôcť zavádzaniu klimatických záväzkov do praxe: žaloby občanov voči štátu.
Snaha Veľkej Británie o zníženie emisií CO2 znížením maximálnej rýchlosti len ťažko spasí svet.
Autá majú aj iné emisie ako tie z výfuku. Tie ale zatiaľ emisné normy opomínali.
V nasledujúcich desiatich rokoch bude mať na rozvoj podnikov, spoločností a technológií najväčší vplyv dekarbonizácia, roboty, veľké dáta, diverzifikácia dodávateľov a alternatívne riešenia.
Je to definitívne. Od roku 2035 bude v celej Európskej únii zakázané predávať autá spaľujúce benzín alebo naftu. Výnimiek je minimum.
Zdá sa, že ekológia bude musieť počkať. Brusel vraj zmierňuje prísnosť emisnej normy Euro 7. Je to výhra alebo prehra?
Priemerné emisie nových áut sú nižšie vo všetkých okolitých krajinách, dokonca aj v Poľsku.