Elektromobily sú dočasné riešenie, dlhodobo perspektívnejším palivom je vodík, tvrdí Jaroslav Holeček zo ZAP SR.
Emisie skleníkových plynov v 27-člennej EÚ sa vlani medziročne znížili o 3,7 % aj napriek tomu, že hrubý domáci produkt Únie vzrástol o 1,5 %.
Minister hospodárstva a šéf strany SaS Richard Sulík chce do pripravovaného plánu obnovy presadiť jeden až dva veľké projekty, ktoré prinesú výrazné zníženie emisií.
Konzorcium Euro NCAP sa rozhodlo rozšíriť si pole pôsobnosti. Okrem nárazových testov sa odteraz zameria aj na meranie environmentálnej záťaže automobilov.
Nemilé prekvapenie čaká záujemcov o kúpu nového auta už budúci rok.
Koncern VW sa nevyhne pokutám za prekročenie emisných limitov. A nie je sám.
Premiér po návrate do Bratislavy zhrnul hlavné témy rokovaní lídrov EÚ na summite. Okrem emisií sa hovorilo aj o brexite, Covide a Afrike.
Vo štvrtok šéfovia štátov a vlád rokovali aj o brexite a stave rokovaní so Spojeným kráľovstvom o budúcej obchodnej dohode.
Tlak vedenia Audi na uvedenie nových dieselových áut na americký trh v roku 2009 bol vraj taký veľký, že vývojárom nedal inú šancu, ako podvádzať.
Ak chcete dýchať zdravý vzduch, stačí použiť mobilnú aplikáciu a autu pred jazdou „prikázať“, aby ho v kabíne vyčistilo.
Hladina svetového oceánu sa do konca 21. storočia môže zvýšiť takmer o 40 cm, ak bude pokračovať topenie ľadovcov na Antarktíde a v Grónsku v dôsledku pretrvávajúcich emisií skleníkových plynov.
Poľovačka, ktorú európski politici rozpútali na automobilky s tvrdením, že osobné autá patria k najhorším znečisťovateľom životného prostredia, možno nie je celkom opodstatnená.
Plánovaný 55-percentný cieľ znižovania emisií do roku 2030 nestačí na zastavenie globálneho otepľovania na bezpečnej hranici, tvrdí Greenpeace.
Európska komisia sa vraj chystá utiahnuť automobilkám emisnú slučku ešte viac ako plánovala. Do roku 2030 až o 50 %!
Tento návrh by tak bol výrazným posunom v porovnaní so súčasnou legislatívou počítajúcou so 40-percentným znížením emisií.
Podľa niektorých politikov a environmentalistov sú autá verejným nepriateľom životného prostredia. Emisie, ktoré vypúšťajú, nás majú zabíjať. Je to ale naozaj tak?
Bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn sa postaví pred súd.
Najnovšie čísla Európskej asociácie výrobcov vozidiel ACEA sú veľavravné. Hoci v posledných rokoch emisie CO2 stúpli, úsporných naftových áut ubúda.
Je z hľadiska klímy, ekonomiky a zdravia lepšie investovať do individuálnej dopravy namiesto do verejnej? Zhovárali sme sa s Luciou Szabovou z iniciatívy Znepokojené matky.
MARTIN MAJERNÍČEK: Počúvame síce o tom, že benzínové motory sú zlé a naftové ešte horšie, no faktom ostáva, že nemáme technológiu, ktorá ich nahradí.