Nová norma nebude požadovať drastické zníženie emisií výfukových plynov. V podstate zachová súčasný stav.
Nové nariadenie aktualizuje limity pre emisie výfukových plynov a zavádza nové opatrenia na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd i na zvýšenie životnosti batérií.
Nová úprava nás nechala na tartane a povedala nám, že 100 metrov nebudeme behať za 11 sekúnd, ale za 10,8 sekundy, tvrdí Pavol Prepiak.
Ako sú na prísnejšie nároky pripravené naše automobilky? V podcaste denníka Pravda odpovedá Pavol Prepiak zo Zväzu automobilového priemyslu.
Z emisnej normy Euro 7 je vlastne Euro 6. Predĺžili sa aj termíny zavedenia normy. Ekológovia sú naštvaní.
Ministri Európskej únie zodpovední za konkurencieschopnosť dnes schválili novú emisnú normu Euro 7.
Nové pravidlá vychádzajú z návrhu Európskej komisie.
Prechod na elektromobilitu je pre výrobcov automobilov náročný časovo aj investične. Lenže kým sa zamerajú na elektrické autá, budú musieť vyrábať tie spaľovacie.
Róbert Hajšel zo Smeru-SD hlasoval proti zavedeniu normy Euro 7.
Európsky parlament môže schválený zákaz spaľovacích motorov od roku 2035 ešte posunúť alebo zrušiť. Ako budú hlasovať naši europoslanci?
OLIVER BAKOŠ: Každý si napríklad môže kúpiť elektrickú kolobežku, a potom ho zákaz spaľovacích motorov v celej EÚ vôbec nezaskočí.
Na strane krajín, ktoré nariadenie odmietajú, je veľmi silný hráč.
Jednou z najnáročnejších častí Euro 7 sú podľa hovorcu žilinskej automobilky Kia Slovakia Tomáša Potočeka emisie pri reálnej jazde.
Pozíciu Sasky považujem za nesprávnu a nekorektnú. Saska ide ťažiť z nejakého prirodzeného odporu ľudí voči zákazom, tvrdí Mikloš.
Automobilky sa podľa exministra na zmeny nestihnú pripraviť.
Taliansky minister dopravy a šéf pravicovej strany Liga Matteo Salvini chce, aby europolitici emisnú normu Euro 7 úplne zmietli zo stola.
Podľa predstaviteľov Volkswagenu by sa mala nová emisná norma Euro 7 zaviesť najskôr na jeseň v roku 2026.
Zavedenie normy Euro 7 by znamenalo zatvorenie jednej fabriky a prepustenie 3 000 ľudí, tvrdí člen predstavenstva Škody Martin Jahn.
Šéf odborov v Škode Jaroslav Povšík tvrdí, že zavedenie emisnej normy Euro 7 bude znamenať koniec menších áut.
Emisnú normu Euro 7 tvrdo kritizujú politici, profesijné automobilové združenia aj manažéri.