Budúci rok bude pre automobilky v Európskej únii náročný. Hranica prípustných flotilových emisií sa zníži a riziko vysokých pokút zvýši.
Sprísnené limity normy Euro 7 by mali osobné autá zdražiť o desiatky, maximálne o stoky eur.
RADOVAN GEIST: Automobilová doprava je jedným z mála sektorov s rastúcimi emisiami skleníkových plynov – v podiele na celkových i absolútnych číslach.
Väčšina automobiliek je zdesená z plánov Bruselu na zníženie emisných limitov. VWchce presný opak. A ani mu nič iné neostáva.
Greenpeace upozorňuje, že Volkswagen si znížil pokuty za prekračovanie emisií tak, že desaťtisíce ekologických áut registroval vlani na seba.
Agentúra ICCT zverejnila dlho očakávané predbežné výsledky emisných košov automobiliek v Európe za rok 2020.
Plné sklady i predajne, tisíce voľných kusov, no nové auto vám predajca nepredá. Vraj nemôže. Nové auto sa totiž nedá prihlásiť do evidencie. Ako to?
Tak ako celý koncern Volkswagen, nemá ani Škoda šancu splniť v tomto roku flotilové emisné limity. Môže za to...
Koncern VW sa nevyhne pokutám za prekročenie emisných limitov. A nie je sám.
Výrobcovia automobilov bijú na poplach.
Automobilky boli kvôli emisiám tlačené k prechodu na malobjemové motory. Nechceli ich pritom výrobcovia ani zákazníci. A dnes ich vlastne nechce ani samotný Brusel.
Pokuty za nadlimitné gramy oxidu uhličitého môžu byť pre niektoré značky na starom kontinente doslova likvidačné.
MARTIN KOVÁČIK: Treba sa poučiť z minulosti, keď dobré myšlienky nedopadli dobre. Vyrábať viac prísad do benzínov z biozložiek znamená, že polia húfne ožltli repkou olejnou.