Nemecká spoločnosť Gerhardi Kunststofftechnik vznikla ešte v roku 1 796 a končí po takmer 230 rokoch. Je smutným príkladom toho, kam priviedli autopriemysel európske regulácie.
Pokuty za nedodržanie emisných limitov sú ďalším polenom, ktoré Európska komisia hádže pod nohy automobilkám v pre ne mimoriadne náročnom období.
Aby mohli európske automobilky predávať autá, ktoré zákazníci chcú, musia "dotovať" hlavne americkú Teslu.
Už dnes nemajú mnohí zákazníci peniaze na kúpu nových áut. A bude horšie.
Ľudovci chcú nielen revíziu zákazu áut so spaľovacími motormi, ale aj zrušenie prísnejších emisných limitov.
Obe krajiny pripravujú spoločnú výzvu EÚ, aby v roku 2025 zmenila prístup k sankcionovaniu automobiliek, ktoré nepredávajú dostatok elektromobilov.
Znižovanie výroby by sa mohlo začať už 1. novembra. Stellantis sa bojí emisných pokút, ktorých zavedenie jeho šéf osobne podporil. Je to však veľmi riskantná obchodná politika.