Na povrch vyplávali mená ľudí, ktorí priamo pracovali na klamnom emisnom softvéri. V USA už napríklad súdia zamestnanca Volkswagenu Jamesa Roberta Lianga, ktorý stál pri zrode „odpojovacieho zariadenia“.
Nemecká automobilka VW sa postupne spamätáva z emisného škandálu, ktorý sa prevalil počas minuloročného septembra, ale čoskoro bude musieť čeliť rôznym pokutám.
Najvýznamnejší výrobcovia nákladných automobilov sú podozriví z vytvorenia kartelu, ktorý brzdil zavádzanie nových technológií na znižovanie emisií. Výrobcom hrozí rekordná pokuta.
Americkí zákazníci nemeckého koncernu sa dočkajú finančného odškodnenia a VW od nich možno spätne vykúpi 500-tisíc automobilov s naftovými motormi, ktoré sú zasiahnuté emisným škandálom.
Aktualizácia softvéru na vyriešenie problémov s emisiami naftových motorov nestačí. Koncern musí nájsť iné riešenie.
Slovenskí majitelia automobilov koncernu VW, ktoré sú zasiahnuté emisným škandálom, sa opravy svojich áut stále nedočkali.
Volkswagen, niekdajší najväčší výrobca áut na svete, je zapletený do megaškandálu v automobilovom priemysle. EPA obvinila koncern VW z manipulácie s emisiami.
PAVOL ŠIROKÝ: Emisný škandál Volkswagenu ukazuje na viacero problémov súčasnej osobnej automobilovej dopravy.
Emisný škandál Volkswagenu sa stále prehlbuje. Do pozornosti sa tentoraz dostávajú prekročené limity emisií oxidu uhličitého a týkajú sa aj benzínových motorov.
Softvér slúžiaci na obchádzanie emisných limitov mala automobilka inštalovať aj do VW Touareg modelového roku 2014, ktorý sa vyrábal len v bratislavskom závode.
Martin Winterkorn bol dlho najvplyvnejším mužom vo Volkswagene, no po prepuknutí škandálu s emisiami nakoniec pochopil, že je čas odísť.