Napriek masívnej podpore Elona Muska v kampani Donalda Trumpa nemá novozvolený americký prezident elektromobily v láske.
V krajine, kde motor V8 je štandard a V6 sa považuje za ten malý, sa budú musieť od roku 2023 uskromniť.
Kalifornia chce byť v doprave čo najzelenšia, a to čo najrýchlejšie. Narazila však na kritiku z tej najneočakávanejšej strany.
Európa sa ženie do najväčšieho emisného klamstva. Metodika merania emisií WLTP umožňuje totiž „zástrčkovým“ hybridom ohýbať realitu tak, ako nikdy predtým.
Američania odmietli hru na "papierové emisie“. A táto stratégia prináša výsledky.
Prvé čisto elektrické Porsche ponúka samé superlatívy a Teslu S doslova valcuje na okruhu Nürburgring. Teraz ale došlo aj na jeho limity.
Šéf Bieleho domu o rezignácii riaditeľa EPA informoval prostredníctvom statusu na Twitteri.
Americká agentúra pre ochranu životného prostredia EPA vydala svoju pravidelnú štúdiu Light Duty Fuel Economy Trends. Sleduje vývoj priemernej spotreby áut v USA. A prekvapí hneď z niekoľkých dôvodov.
Americká agentúra EPA zverejnila rebríček „najpažravejších“ áut. Nevynechala superšporty ani veľké SUV. Takže koľko benzínu si vypýta na 100 km Bugatti Chiron alebo Jeep Grand Cherokee Trackhawk? Pozrite sa.
Európska únia a Japonsko rokujú o zmluve o hospodárskom partnerstve (EPA), ktorá by znížila niektoré clá.
Tento prieskum síce pochádza z USA, ale jeho závery môžu byť poučné aj pre Európu. Napriek odlišnej štruktúre vozového parku totiž ukazuje, že zmenšovanie objemov a nástup turbodúchadiel nemusí znamenať nutne nižšiu spotrebu.
Pôvodný zámer zraziť priemernú spotrebu áut v USA do roku 2025 na 5,2 litra na 100 km je nereálny. Uznala to aj Americká agentúra pre ochranu životného prostredia EPA.
Americká agentúra EPA označila motory Mazda za najúspornejšie v USA. Automobilka pritom nemá v ponuke elektromotory, hybridy ani sa nehrnie do prudkého downsizingu.
Keď americká vládna agentúra EPA priznala bezpečnosť dobývania ropy a plynu z hornín pomocou frakovania, nezostalo odporcom tejto ťažby veľa v rukách.