Európska komisia hasí požiar po tom, čo nemecký minister dopravy Volker Wissing vypustil "dieselového džina" z fľaše.
Nemecký autoklub má dobré správy, ktoré by mohli upokojiť paniku okolo naftových motorov. Tie najnovšie sú vybavené systémom selektívnej katalytickej redukcie a dokážu podliezť emisné limity pre NOx. Potvrdzuje to test troch modelov.
Ak návrh prestavby starších naftových áut na vyššiu emisnú normu Euro 6 prejde, môže to znamenať koniec dieselov v Európe.
Motory spaľujúce naftu produkujú menej emisií CO2 v porovnaní s inými pohonmi, no tŕňom v oku sú pre vysokú produkciu oxidov dusíka, ktoré poškodzujú zdravie. Britskí vedci prišli na spôsob, ako naftové motory zbaviť ich najväčšieho neduhu.
Hroziaci zákaz vjazdu naftových áut do nemeckých miest vystrašil majiteľov starších dieselových modelov. Riešením by mohla byť prestavba na súčasnú emisnú normu Euro 6. A presne o to sa pokúsil nemecký autoklub ADAC.
Ekológovia volajú v súvislosti s aférou Dieselgate po úprave starších naftových motorov. Nie je to však lacné. Za cenu konverzie na Euro 6 si môžte kúpiť nové malé auto.
Rapid prišiel na trh pred dvoma rokmi, čo znamená, že v porovnaní s novou Fabiu používa staršie motory 1,2 TSI či 1,6 TDI. S prechodom na emisnú normu Euro 6 sa to má zmeniť.
Ponuka motorov Peugeotu 308 sa postupne rozrastá. Na rade je dvojlitrový diesel 2,0 BlueHDi splňujúci emisnú normu Euro 6.
Postrach majiteľov naftových áut, problémový filter pevných častíc, sa pravdepodobne dostane aj do výfukového traktu zážihových motorov. Predstava o čistote benzínových motorov je totiž len mýtus.