Kedysi platilo, že čínske autá zaostávali v bezpečnosti natoľko, že európske normy boli pre ne takmer nedosiahnuteľné. V súčasnosti excelujú vo všetkých oblastiach.
Dodávky na rozvoz tovaru síce nemajú vyššiu mieru nehôd, ale pri zrážke sú "agresívnejšie". Preto Euro NCAP sprísnilo metodiku hodnotenia ich bezpečnosti.
Vlani kraľovali testom bezpečnosti dve Tesly, dvaja čínski nováčikovia a jeden kórejský model.
V poslednom tohtoročnom kole nárazových testov Euro NCAP poslali experti proti „múru“ až 14 nových áut.
Z pätnástich testovaných modelov získalo až 14 maximálne 5-hviezdičkové skóre. Obzvlášť veľkú pochvalu si zaslúži elektrický „streamliner“ Hyundai Ioniq 6.
Čínske autá sa nám zatiaľ spájajú s nízkou bezpečnosťou. Zdá sa však, že už ide len o predsudky.
V poslednom kole crashtestov „zahviezdili“ Alfa, Cupra, Mercedes-Benz aj Kia. No dve autá zaostali.
Zo štyroch testovaných modelov vyšiel najlepšie ten najlacnejší.
V májovom kole crashtestov získali štyri autá plný počet hviezdičiek. Aj európske auto roka Kia EV6.
Tak toto sa už dávno nestalo. Z troch testovaných áut získalo plný päť hviezdičiek len jedno.
Mestá sú plné dodávok, zvlášť od čias pandémie. Napriek tomu predstavujú väčšie nebezpečenstvo, ako moderné "osobáky".
Euro NCAP ocenilo tie najlepšie autá minulého roka.
Posledné tohtoročné kolo crashtestov Euro NCAP prinieslo okrem sklamania z malých elektromobilov aj povzbudzujúce správy.
Októbrového kola nárazových testov Euro NCAP sa zúčastnili samé bezpečné autá. Len Hyundai Bayon prišiel o jednu hviezdičku.
V ostatnom kole crashtestov Euro NCAP sa nezvyčajne ocitli modely reprezentujúce takmer všetky typy pohonov.
Opelu Mokka a Renaultu Kangoo sa nepodarilo dosiahnuť na päť hviezdičiek v crashtestoch Euro NCAP. Každému z iných dôvodov.
V najnovšom kole nárazových testov súperili dva prémiové modely kórejského Genesisu a Citroën C4.
Sesterské elektromobily Enyaq iV a ID.4 prešli prísnymi nárazovými skúškami ako nôž maslom. Oba získali 5-hviezdičkové hodnotenie.
Pri „lowcostovej“ značke sa nižší bezpečnostný štandard akosi očakáva, ale dve hviezdičky pripomínajú pomery kdesi v Indii.
Tentoraz sa v nárazových skúškach stretli dve nové značky. Cupra ani Polestar nesklamali.