Každoročne do ponuky pribúdajú SUV, crossovery aj elektrické autá. Tradičným výrobcom rastie konkurencia hlavne z Číny a z hľadiska bezpečnosti sa im už dokáže vyrovnať.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP odštartovalo v tomto roku nový program hodnotenia bezpečnosti nákladných áut. Rozdiely sú gigantické.
Posledné kolo nárazových testov v tomto roku bolo naozaj rozsiahle. Zaváhali len tri modely.
Asistenčné systémy sa postupne dostávajú do výbav nižších segmentov a lacnejších áut. Ich kvalita sa však môže líšiť.
Dacia vie očariť cenou, no v oblasti bezpečnosti majú jej modely stále rezervy. Dôkazom sú výsledky najnovšieho crashtestu Dacie Duster.
Jeep Avenger získal v crashtestoch Euro NCAP zo šiestich overovaných áut najhoršie výsledky. Čím chváliť sa ale nemá ani Renault Symbioz.
Dacia dokáže stále ponúkať autá s atraktívnou cenou. Má to však aj svoju odvrátenú stránku.
Už viacero štúdií potvrdilo, že dotykové obrazovky nahrádzajúce klasický hardvér, odpútavajú pozornosť vodičov od riadenia. Vraj sú horšie ako drogy.
Vlani sa bezpečnostných testov Euro NCAP zúčastnilo len 17 nových áut. Môžu za to tak trochu aj elektromobily.
Ak počujeme takúto kritiku na adresu elektrických áut priamo z Bruselu, je to čosi nevídané.
Kedysi platilo, že čínske autá zaostávali v bezpečnosti natoľko, že európske normy boli pre ne takmer nedosiahnuteľné. V súčasnosti excelujú vo všetkých oblastiach.
Dodávky na rozvoz tovaru síce nemajú vyššiu mieru nehôd, ale pri zrážke sú "agresívnejšie". Preto Euro NCAP sprísnilo metodiku hodnotenia ich bezpečnosti.
Vlani kraľovali testom bezpečnosti dve Tesly, dvaja čínski nováčikovia a jeden kórejský model.
V poslednom tohtoročnom kole nárazových testov Euro NCAP poslali experti proti „múru“ až 14 nových áut.
Z pätnástich testovaných modelov získalo až 14 maximálne 5-hviezdičkové skóre. Obzvlášť veľkú pochvalu si zaslúži elektrický „streamliner“ Hyundai Ioniq 6.
Čínske autá sa nám zatiaľ spájajú s nízkou bezpečnosťou. Zdá sa však, že už ide len o predsudky.
V poslednom kole crashtestov „zahviezdili“ Alfa, Cupra, Mercedes-Benz aj Kia. No dve autá zaostali.
Zo štyroch testovaných modelov vyšiel najlepšie ten najlacnejší.
V májovom kole crashtestov získali štyri autá plný počet hviezdičiek. Aj európske auto roka Kia EV6.
Tak toto sa už dávno nestalo. Z troch testovaných áut získalo plný päť hviezdičiek len jedno.