V májovom kole crashtestov získali štyri autá plný počet hviezdičiek. Aj európske auto roka Kia EV6.
Tak toto sa už dávno nestalo. Z troch testovaných áut získalo plný päť hviezdičiek len jedno.
Mestá sú plné dodávok, zvlášť od čias pandémie. Napriek tomu predstavujú väčšie nebezpečenstvo, ako moderné "osobáky".
Euro NCAP ocenilo tie najlepšie autá minulého roka.
Posledné tohtoročné kolo crashtestov Euro NCAP prinieslo okrem sklamania z malých elektromobilov aj povzbudzujúce správy.
Októbrového kola nárazových testov Euro NCAP sa zúčastnili samé bezpečné autá. Len Hyundai Bayon prišiel o jednu hviezdičku.
V ostatnom kole crashtestov Euro NCAP sa nezvyčajne ocitli modely reprezentujúce takmer všetky typy pohonov.
Opelu Mokka a Renaultu Kangoo sa nepodarilo dosiahnuť na päť hviezdičiek v crashtestoch Euro NCAP. Každému z iných dôvodov.
V najnovšom kole nárazových testov súperili dva prémiové modely kórejského Genesisu a Citroën C4.
Sesterské elektromobily Enyaq iV a ID.4 prešli prísnymi nárazovými skúškami ako nôž maslom. Oba získali 5-hviezdičkové hodnotenie.
Pri „lowcostovej“ značke sa nižší bezpečnostný štandard akosi očakáva, ale dve hviezdičky pripomínajú pomery kdesi v Indii.
Tentoraz sa v nárazových skúškach stretli dve nové značky. Cupra ani Polestar nesklamali.
Na cestách ich jazdí mnoho dodávok, no v porovnaní s osobnými autami sa na ich bezpečnosť dbá o niečo menej. Napraviť sa to snaží organizácia Euro NCAP.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky najväčšieho kola nárazových testov v tomto roku.
Konzorcium Euro NCAP sa rozhodlo rozšíriť si pole pôsobnosti. Okrem nárazových testov sa odteraz zameria aj na meranie environmentálnej záťaže automobilov.
Obe autá získali plný počet piatich hviezd. Mazdu však môže mrzieť len priemerná ochrana chodcov pri zrážke.
Európske konzorcium Euro NCAP sa čoraz viac zameriava aj na hodnotenie elektronických asistenčných systémov.
Malý japonský hatchback si ako prvý poradil s historicky najprísnejšou metodikou nárazových testov.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP po dvoch rokoch opäť aktualizuje metodiku. Nepôjde o drobnosti.
Európske konzorcium Euro NCAP "rozbilo" vlani 55 nových áut. Osem z nich sa môže pýšiť ocenením Best in Class. Absolútnym bezpečnostným kráľom je nový Mercedes-Benz CLA.