Medzi desiatimi modelmi, ktoré absolvovali crashtesty nájdeme aj malé elektromobily z Bratislavy či troch čínskych zástupcov. Nie všetkým je ale do spevu.
Posledné tohtoročné kolo crashtestov Euro NCAP vystavilo bezpečnostné vysvedčenie dvanástim modelom áut. Darilo sa Tesle X, Renaultu Captur aj Škode Octavia. Zato modernizovaný Jeep Renegade si spravil poriadnu hanbu.
Vysokou ochranou posádky v prípade havárií sa zväčša chvália prémiové značky. V európskych crashtestoch však zažiarila Mazda CX-30, ktorá dosiahla najvyššie skóre ochrany dospelých v histórii.
Najnovšie kolo crashtestov Euro NCAP absolvovali štyri nové modely. Len dva z nich sa však môžu tešiť z piatich hviezdičiek.
Každý rok sú hlásené tragické prípady úmrtí detí, ktoré rodičia zabudli v autách. Pomôcť má systém monitorovania zadných sedadiel. Niektoré automobilky ho ponúkajú už dnes.
V najnovšom kole nárazových testov Euro NCAP sa zúčastnilo sedem nových áut. K prekvapeniam nedošlo. A ak, tak len k tým pozitívnym.
Bruselské bezpečnostné konzorcium vydalo výsledky najnovšieho kola crashetastov. A hoci je celkovým víťazom Tesla 3, v troch zo štyroch kritérií ju porazil nový mladooleslavský hatchback.
Bruselské bezpečnostné konzorcium Euro NCAP má skvelé správy. Napriek stále prísnejším kritériám získalo sedem áut v najnovšom kole nárazových testov maximálne hodnotenie.
Druhé tohtoročné kolo crashtestov Euro NCAP prinieslo výsledky len dvoch nových modelov. No zato z triedy, na ktorú majú zákazníci v posledných rokoch zaostrené.
Prvé kolo nárazových testov je doslova oslavou SUV. Stretli s v ňom hybridná Honda CR-V, Mercedes-Benz triedy G a Seat Tarraco.
Záver roka je tu a s ním aj vyhlásenie áut, ktoré si najlepšie poradili s nástrahami crashtestov Euro NCAP.
Tak toto tu už dávno nebolo. Posledné kolo nárazových skúšok, prinieslo katastrofálne nízke hodnotenie dvom autám. Ospravedlniť sa to nedá špecifickým zameraním amerického off-roadu ani vekom talianskeho mestského trpaslíka.
Nárazové testy známe pod skratkou NCAP patria už dvadsať rokov k najdôveryhodnejším zdrojom informácií o bezpečnosti áut.
V roku 1998 boli v EÚ prijaté povinné crashtesty Euro NCAP. Výrobcova sa búrili. No nárazový test dvoch Fordov Fiesta, ktoré delia dve dekády, ukazuje obrovský pokrok.
V ostatnom kole nárazových testov euro NCAP sa nediali veľké prekvapenia. Vodíkový Hyundai Nexo, Lexus ES, Mazda 6 aj Mercedes A získali plný počet hviezdičiek.
Trojica nových malých „dodávok“ si vyslúžila v nárazových testoch štyri hviezdičky.
Konzorcium Euro NCAP si zobralo na mušku desať moderných áut a odskúšalo ich asistenčné systémy. Vodičov varuje.
Najnovšia edícia crashtestov priniesla rozdielne výsledky. Kým Audi A6 a Volkswagen Touareg zaznamenali maximálny počet päť hviezd, nová generácia mini off-roadu Suzuki Jimny získala len tri.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky nárazových skúšok Fordu Focus a Volva XC40, ovenčeného titulom európske auto roka. Oba modely prešli skúškou ako nôž maslom.
Elektrický Nissan Leaf druhej generácie bol prvým modelom testovaným podľa novej, prísnejšej procedúry crashtestov Euro NCAP pre rok 2018. O to väčšiu cenu má jeho päť hviezd.