Druhé tohtoročné kolo crashtestov Euro NCAP prinieslo výsledky len dvoch nových modelov. No zato z triedy, na ktorú majú zákazníci v posledných rokoch zaostrené.
Prvé kolo nárazových testov je doslova oslavou SUV. Stretli s v ňom hybridná Honda CR-V, Mercedes-Benz triedy G a Seat Tarraco.
Záver roka je tu a s ním aj vyhlásenie áut, ktoré si najlepšie poradili s nástrahami crashtestov Euro NCAP.
Tak toto tu už dávno nebolo. Posledné kolo nárazových skúšok, prinieslo katastrofálne nízke hodnotenie dvom autám. Ospravedlniť sa to nedá špecifickým zameraním amerického off-roadu ani vekom talianskeho mestského trpaslíka.
Nárazové testy známe pod skratkou NCAP patria už dvadsať rokov k najdôveryhodnejším zdrojom informácií o bezpečnosti áut.
V roku 1998 boli v EÚ prijaté povinné crashtesty Euro NCAP. Výrobcova sa búrili. No nárazový test dvoch Fordov Fiesta, ktoré delia dve dekády, ukazuje obrovský pokrok.
V ostatnom kole nárazových testov euro NCAP sa nediali veľké prekvapenia. Vodíkový Hyundai Nexo, Lexus ES, Mazda 6 aj Mercedes A získali plný počet hviezdičiek.
Trojica nových malých „dodávok“ si vyslúžila v nárazových testoch štyri hviezdičky.
Konzorcium Euro NCAP si zobralo na mušku desať moderných áut a odskúšalo ich asistenčné systémy. Vodičov varuje.
Najnovšia edícia crashtestov priniesla rozdielne výsledky. Kým Audi A6 a Volkswagen Touareg zaznamenali maximálny počet päť hviezd, nová generácia mini off-roadu Suzuki Jimny získala len tri.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky nárazových skúšok Fordu Focus a Volva XC40, ovenčeného titulom európske auto roka. Oba modely prešli skúškou ako nôž maslom.
Elektrický Nissan Leaf druhej generácie bol prvým modelom testovaným podľa novej, prísnejšej procedúry crashtestov Euro NCAP pre rok 2018. O to väčšiu cenu má jeho päť hviezd.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP vyhlásilo najbezpečnejšie autá za vlaňajší rok. Bolo z čoho vyberať. V roku 2017 totiž „rozbilo“ až takmer 70 nových modelov.
Pod stromček nám Euro NCAP nadelilo hneď dve série nárazových testov. O prekvapenia nie je núdza. Najmä o tie negatívne. Fiat Punto nezískal ani jednu hviezdičku. A radosť nebudete mať ani z Dacie Duster.
Najnovšie kolo nárazových testov Euro NCAP je tak trochu nudou. Pre nás je to ale dobré. Všetkých osem automobilových noviniek získalo totiž plný počet hviezdičiek. Hviezdou je však Volvo XC60.
Iný výsledok nik ani neočakával. Najšportovejší model rodiny Range Rover prešiel nárazovými testami ako nôž maslom.
V budúcnosti budú hrať stále väčšiu rolu v bezpečnosti áut asistenčné systémy. Aj preto sa vo svojej vízii Road Map 2025 hodlá Euro NCAP venovať viac elektronickým pomocníkom.
Pomýšľať na plné skóre v crashtestoch Euro NCAP bez asistenčných systémov nemá význam. Presvedčila sa o tom aj Kia aj Opel. Ďalších šesť áut si päť hviezd uchmatnúť nedalo.
Najnovšie kolo nárazových testov podstúpilo sedem áut. Päť z nich si odnáša plné skóre. Honda Civic ale prišla o jednu hviezdičku a Ford Mustang sa ani v reparáte nezmohol na viac ako na tri.
Nové kolo crashtestov Euro NCAP absolvovali štyri nové modely. Škode Kodiaq sme sa venovali samostatne. Teraz si predstavíme zvyšné tri.