Veľké SUV Škody získalo v crash testoch Euro NCAP päť hviezdičiek. Nič iné sa ani neočakávalo.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky dvoch nových crashtestov. Fiat Dobló sa nemá veru čím chváliť. Zato nové BMW radu 5 má plné skóre. Aj keď s jedným zaváhaním.
Ak v európskych nárazových skúškach získa auto tri hviezdičky, je to hanba. Ale môžete si byť istí, že v porovnaní s modelmi bežne predávanými v Indii je takéto auto doslova bezpečnostným predátorom.
Bruselská organizácia Euro NCAP naservírovala ďalšie výsledky nárazových testov šiestich nových modelov. Nie pre všetkých sú však dobrou reklamou.
Presne pred dvadsiatimi rokmi odštartovalo Euro NCAP nezávislé nárazové skúšky. Za ten čas „rozbilo“ 1 800 vozidiel a vydalo 630 hodnotení bezpečnosti. Celé to stálo viac ako 160 miliónov eur. Stálo to za to?
Minulý týždeň zverejnilo bezpečnostné konzorcium Euro NCAP výsledky nárazových testov Fordu Mustang. Vyšiel z nich s katastrofálnou bilanciou dvoch hviezdičiek. Pikantné je, že americká automobilka o nedostatkoch vedela.
Prvé tohtoročné kolo crashtestov z Bruselu prináša dva totálne odlišné výsledky. Kým švédska limuzína a kombi Volvo S90/V90 lámali bezpečnostné rekordy, americký „pony car“ utŕžil totálnu hanbu.
Bruselská organizácia vyhodnotila vozidlá, ktoré obstáli najlepšie v tohtoročných kolách nárazových testov Euro NCAP. A to pomerne prekvapivých. Dôvodom je nedostatočné zastúpenie modelov v jednotlivých triedach.
Euro NCAP podrobilo testom šesť noviniek. Najmenej hviezdičiek dostali SsangYong Tivoli a Suzuki Ignis. Ignisu ale pomohol dvojitý meter. S autonómnymi brzdami má totiž plných päť.
Taliansky lowcost sa dostavil do testovacieho centra Euro NCAP hneď v dvoch verziách. S autonómnymi brzdami aj bez nich. Príliš mu ale nepomohli. Na plné skóre nedosiahol ani v jednom prípade.
Sprísnená tohtoročná metodika nárazových testov už narobila vrásky viacerým výrobcom. To však nie je prípad nemeckej a francúzskej novinky.
Nová séria nárazových testov ukázala vplyv asistenčných systémov na výslednú bezpečnosť. Toyota Hilux prišla bez autonómnych bŕzd až o dve hviezdičky a Kia Niro o jednu.
Najnovšia séria crashtestov Euro NCAP sa skončila bez nepríjemných prekvapení. Športový sedan Alfa Romeo Giulia aj nemecko-španielske dvojičky Seat Ateca a VW Tiguan si odniesli plné skóre. Dobrá správa je to najmä pre Alfu.
Euro NCAP zavádza v tomto roku dvojité hodnotenie áut. Samostatné výsledky uvádza pre verzie bez autonómnych bŕzd a samostatne pre tie, ktoré daný systém majú. Balenu na plný počet hviezdičiek však nestačili.
Mikroautám, na ktoré môžete dostať „vodičák“ už od pätnástich rokov, sa Euro NCAP pozrelo na zúbok prvýkrát pred dvoma rokmi. Výsledky crashtestov boli odstrašujúce. Rovnako ako tie aktuálne. Ani z jedného z štyroch adeptov by ste po ťažkej havárii živí nevyliezli.
Nemecký autoklub ADAC uskutočnil nárazové skúšky podľa metodiky, ktorá by mala v Euro NCAP vstúpiť do platnosti v roku 2018. Otestoval tri päťhviezdičkvé modely. A výsledok? Golf sklamal a Mégane prešiel s odretými ušami. Bez ujmy vyviazla len Honda Civic.
Absolútnym predátorom bezpečnosti sa stalo vlani švédske SUV Volvo XC90. Hanbiť za čo sa však nemali ani Honda Jazz, Toyota Avensis či Mazda MX-5. Aj tie patria do zoznamu najbezpečnejších áut Euro NCAP.
Ešte koncom roka stihli automobilky Toyota, Citroën a Peugeot podrobiť nové úžitkové trojičky nárazovým testom Euro NCAP. A urobili dobre. Tesne pred sprísnením pravidiel si totiž zaknihovali plné skóre.
Na začiatok decembra nám Euro NCAP pripravilo veľkú sériu crashtestov. Komisári hodnotili až 15 áut. Takže sa nemožno čudovať, že sú medzi nimi aj prepadáky.
V laboratóriách Euro NCAP sa stretli ďalšie štyri nové modely. Audi A4, Honda HR-V a Honda Jazz majú po päť hviezdičiek. O jednu prišiel len praktický Volkswagen Caddy. Plány mu skrížila slabá ochrana chodcov.