Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP vyhlásilo najbezpečnejšie autá za vlaňajší rok. Bolo z čoho vyberať. V roku 2017 totiž „rozbilo“ až takmer 70 nových modelov.
Pod stromček nám Euro NCAP nadelilo hneď dve série nárazových testov. O prekvapenia nie je núdza. Najmä o tie negatívne. Fiat Punto nezískal ani jednu hviezdičku. A radosť nebudete mať ani z Dacie Duster.
Najnovšie kolo nárazových testov Euro NCAP je tak trochu nudou. Pre nás je to ale dobré. Všetkých osem automobilových noviniek získalo totiž plný počet hviezdičiek. Hviezdou je však Volvo XC60.
Iný výsledok nik ani neočakával. Najšportovejší model rodiny Range Rover prešiel nárazovými testami ako nôž maslom.
V budúcnosti budú hrať stále väčšiu rolu v bezpečnosti áut asistenčné systémy. Aj preto sa vo svojej vízii Road Map 2025 hodlá Euro NCAP venovať viac elektronickým pomocníkom.
Pomýšľať na plné skóre v crashtestoch Euro NCAP bez asistenčných systémov nemá význam. Presvedčila sa o tom aj Kia aj Opel. Ďalších šesť áut si päť hviezd uchmatnúť nedalo.
Najnovšie kolo nárazových testov podstúpilo sedem áut. Päť z nich si odnáša plné skóre. Honda Civic ale prišla o jednu hviezdičku a Ford Mustang sa ani v reparáte nezmohol na viac ako na tri.
Nové kolo crashtestov Euro NCAP absolvovali štyri nové modely. Škode Kodiaq sme sa venovali samostatne. Teraz si predstavíme zvyšné tri.
Veľké SUV Škody získalo v crash testoch Euro NCAP päť hviezdičiek. Nič iné sa ani neočakávalo.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky dvoch nových crashtestov. Fiat Dobló sa nemá veru čím chváliť. Zato nové BMW radu 5 má plné skóre. Aj keď s jedným zaváhaním.
Ak v európskych nárazových skúškach získa auto tri hviezdičky, je to hanba. Ale môžete si byť istí, že v porovnaní s modelmi bežne predávanými v Indii je takéto auto doslova bezpečnostným predátorom.
Bruselská organizácia Euro NCAP naservírovala ďalšie výsledky nárazových testov šiestich nových modelov. Nie pre všetkých sú však dobrou reklamou.
Presne pred dvadsiatimi rokmi odštartovalo Euro NCAP nezávislé nárazové skúšky. Za ten čas „rozbilo“ 1 800 vozidiel a vydalo 630 hodnotení bezpečnosti. Celé to stálo viac ako 160 miliónov eur. Stálo to za to?
Minulý týždeň zverejnilo bezpečnostné konzorcium Euro NCAP výsledky nárazových testov Fordu Mustang. Vyšiel z nich s katastrofálnou bilanciou dvoch hviezdičiek. Pikantné je, že americká automobilka o nedostatkoch vedela.
Prvé tohtoročné kolo crashtestov z Bruselu prináša dva totálne odlišné výsledky. Kým švédska limuzína a kombi Volvo S90/V90 lámali bezpečnostné rekordy, americký „pony car“ utŕžil totálnu hanbu.
Bruselská organizácia vyhodnotila vozidlá, ktoré obstáli najlepšie v tohtoročných kolách nárazových testov Euro NCAP. A to pomerne prekvapivých. Dôvodom je nedostatočné zastúpenie modelov v jednotlivých triedach.
Euro NCAP podrobilo testom šesť noviniek. Najmenej hviezdičiek dostali SsangYong Tivoli a Suzuki Ignis. Ignisu ale pomohol dvojitý meter. S autonómnymi brzdami má totiž plných päť.
Taliansky lowcost sa dostavil do testovacieho centra Euro NCAP hneď v dvoch verziách. S autonómnymi brzdami aj bez nich. Príliš mu ale nepomohli. Na plné skóre nedosiahol ani v jednom prípade.
Sprísnená tohtoročná metodika nárazových testov už narobila vrásky viacerým výrobcom. To však nie je prípad nemeckej a francúzskej novinky.
Nová séria nárazových testov ukázala vplyv asistenčných systémov na výslednú bezpečnosť. Toyota Hilux prišla bez autonómnych bŕzd až o dve hviezdičky a Kia Niro o jednu.