V poslednej sérii nárazových skúšok sa zišli v laboratóriách Euro NCAP tri úplne odlišné vozidlá. Jedno SUV, jeden roadster a jedno mestské mini. Na päť hviezdičiek stačil len Hyundai Tucson. Mazda MX-5 a Opel Karl o jednu prišli. Zvlášť výsledky Opelu príliš nepotešili.
Najnovšia séria crash testov Euro NCAP priniesla výsledky až deviatich testovaných modelov. Sedem z nich si odnieslo plný počet hviezdičiek. Výnimkou je crossover Mazda CX-3 a pikap Mitsubishi L200. Jedna hviezdička im chýba.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky júnovej série crashtestov. Pod lupou boli síce len tri autá, no o to rozmanitejšie sú hodnotenia.
Aprílová séria crashtestov Euro NCAP vystrelila Suzuki Vitara a Renault Espace medzi najbezpečnejšie autá. Päť hviezdičiek zvládli aj napriek prísnejším pravidlám.
Po dvoch mesiacoch prichádza Euro NCAP s novou sériou crashtestov. Na rane boli Audi TT, Opel Vivaro a Renault Trafic. Porovnávať nie je teda príliš čo. Zaujímavé sú však sprísnené pravidlá. Ani Audi im už nestačilo. Má len štyri hviezdičky.
Euro NCAP vyhlásilo päť najbezpečnejších áut roka 2014. Veľká sláva patrí najmä Škode Fabia. V triede subkompaktov dosiahla totiž ako jediná plné päťhviezdičkové skóre.
Tak už to vyzeralo, že novembrová séria crashtestov Euro NCAP, ktorá si vzala na paškál až dvanásť nových modelov, bude v tomto roku posledná. Nestalo sa. Bezpečnostné konzorcium poslalo do sveta výsledky nárazových testov ďalších štyroch áut. A priniesli aj prekvapenia.
V poslednej tohtoročnej sérii nám Euro NCAP nadelilo výsledky crashtestov až dvanástich nových áut. Boli medzi nimi napríklad aj ostro sledované modely VW Passat ôsmej generácie, Ford Mondeo štvrtej generácie či Opel Corsa E.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP chystá od januára 2016 nový systém hodnotenia bezpečnosti áut. Modely bez moderných elektronických asistentov budú môcť pomýšľať maximálne na tri hviezdičky.
Zo šiestich testovaných vozidiel poslednej série nárazových skúšok si štyri odnášajú plné skóre. Je medzi nimi aj nová Fabia, ktorá získala päť hviezdičiek po prvý raz vo svojej histórii.
Po pomerne rozsiahlej septembrovej sérii nárazových testov zverejnilo Euro NCAP výsledky bezpečnosti ďalších troch nových áut. Mercedes V a Nissan X-Trail získali plný počet piatich hviezdičiek. Len Citroën C4 Cactus mierne zaváhal.
Sprísnená metodika crashtestov Euro NCAP má svoje ďalšie obete. Bez autonómneho brzdenia si dnes jednoducho autá „neškrtnú“. Z ôsmich testovaných modelov sa tak na plné skóre zmohol jedine Mercedes-Benz GLA.
Po Hyundai doplácajú na sprísnenú metodiku nárazových testov Euro NCAP ďalší výrobcovia. Zo šiestich modelov poslednej série sa podarilo dosiahnuť plné skóre piatich hviezdičiek jedine Volkswagenu Golf Sportsvan.
Nárazové testy miniatúrnych vozidiel quadricycle, teda čiastočne alebo úplne karosovaných štvorkoliek, priniesli šokujúce odhalenie. Prežiť ťažkú haváriu sa dá len zázrakom.
Tento rok zverejnilo EuroNCAP výsledky nárazových testov troch vozidiel. Kým Mercedes-Benz triedy C a Nissan Qashqai odišli z testov s plným skóre piatich hviezdičiek, malý Hyundai i10 o jednu prišiel. Osudné mu boli sprísnené pravidlá.
Crash testy piatich najpredávanejších áut v Indii uskutočnila organizácia Global NCAP. Výsledky sú šokujúce. Ani jedno z áut nedokázalo získať ani len jednu hviezdičku.
Po americkej poisťovacej spoločnosti IIHS ohlásilo rebríček najbezpečnejších áut aj európske bezpečnostné konzorcium Euro NCAP. Hviezdou je čínsky Qoros aj elektromobil Renault Zoe.
Najnovšia séria nárazových testov Euro NCAP nebola opäť bez problémov. Tak napríklad, trojhviezdičkový Mercedes-Benz Citan sa snažil zlepšiť povesť. Podarilo sa, ale len o jednu hviezdičku. Na viac nemalo ani BMW i3, Ford EcoSport, Nissan Note či VW T5.
Čínska automobilka podstúpila krst ohňom. Jej model Qoros 3 absolvoval po prvý raz nárazové testy Euro NCAP a výsledkami prekvapil. Posádku chráni lepšie ako Lexus IS, Mazda 6 či Škoda Octavia.