Kŕdeľ zdrogovaných vtákov sa vynára z tmy. Vystriedajú ho vznášajúce sa 3D figúry v choreografickom chaose, každá pri tom vydáva zvuk dronu.
Festival Eurokontext.sk v tohtoročnom zacielení na hudobné divadlo ponúkol počas víkendu hosťovania dvoch zahraničných súborov.
Chabá bratislavská operná sezóna, ktorej prevádzka stála väčšmi na obohraných než nových tituloch, v týchto dňoch naberá druhý dych.
Depresívny neurotik, ktorý celý život trpel kvôli svojej homosexuálnej orientácii. A geniálny skladateľ, ktorého trápenie bolo nesmierne hlboké, no tvorivý svet obrovský.
V Bratislave v rámci divadelného festivalu Eurokontext.sk hosťovalo tiež pražské Národní divadlo s operou Leoša Janáčka Z mŕtveho domu, kde vystúpil aj tenor Štefan Margita.
Nešlo o festival speváckych hviezd, ale o sprostredkovanie diel zväčša u nás nehraných. Prevažovala tvorba 20. storočia, voči ktorej má náš návštevník neoprávnené, predsudky.
V rámci konfrontácie so zahraničnými súbormi uvedie Opera SND Janáčkovu Vec Makropulos, Mozartovu Cosi fan tutte a Beethovenovho Fidelia.
Medzinárodný divadelný festival Eurokontext.sk, ktorého prvý ročník odznel minulý týždeň v Slovenskom národnom divadle v Bratislave, si svoju tému – Múr -- vybral až priveľmi presne.
Hamleta hrajú tak, akoby ho William Shakespeare napísal práve pre nich. A nie je to ani ďaleko od pravdy - sú totiž hercami londýnskeho Shakespeare's Globe Theatre.
Priblížiť Hamleta celému svetu. Taká je snaha anglického divadla Globe, ktoré sa v utorok o 19.30 h predstaví na javisku SND v rámci festivalu Eurokontext.sk
Na pôde SND sa tak otvára istý priestor na porovnanie výsledkov dramaturgických a interpretačných snažení v úzkom geografickom trojuholníku.
Sedemnásť divadiel z desiatich krajín, 37 inscenácií za 18 dní a stovky divadelníkov. To je v skratke nultý ročník medzinárodného divadelného festivalu Eurokontext.sk.