Jedna z najznámejších fabrík sveta, bývalá továreň Fiatu v Turíne so strešným polygónom, má sto rokov.
Je to, akoby Volkswagen zastavil výrobu Golfu. Presne to sa však stalo po 25 rokoch Fiatu Punto. Legende, ktorá patrila k najpredávanejším autám Európy. Odchádza potichu a bez nástupcu. Škoda.
Pod stromček nám Euro NCAP nadelilo hneď dve série nárazových testov. O prekvapenia nie je núdza. Najmä o tie negatívne. Fiat Punto nezískal ani jednu hviezdičku. A radosť nebudete mať ani z Dacie Duster.
Či sa dostane aj do Európy, nie je zatiaľ isté. V každom prípade by nové Argo mohlo zastúpiť v ponuke archaické Punto. V domovskej Brazílii ponúka výlučne atmosférické benzínové motory.
Po dvanástich rokoch predstavil Fiat nástupcu modelu Punto. V prvej vlne bude však nové Argo k dispozícii len v Južnej Amerike. Do Európy zamieri možno neskôr.
Súčasné Punto je vo výrobe už takmer 12 rokov. Teraz prichádza rad na generačnú výmenu. Jeho osud v Európe nie je ale zatiaľ jasný. Nové Argo totiž vyvinuli v Južnej Amerike a tam odštartuje aj svoju kariéru.
Osud Punta, svojho času jedného z najpredávanejších áut v Európe, je dnes nejasný. To však nebráni kreativite nezávislých dizajnérov. David Obendorfer vytvoril víziu jeho nástupcu. Ako predlohu si vybral Fiat 600.
Osud súčasného Fiatu Punto je nejasný. Na indickom trhu však absolvovalo ďalší facelift. Dostane sa aj do Európy?
Na autosalóne v Dillí predstavil Fiat zaujímavú off-roadovú verziu Punta. Teda, pardon, volá sa Fiat Avventura. A zmien na ňom nájdete viac než len plastovú ochranu podvozku typickú pre crossovery.