Narábať s peniazmi vie len každý desiaty obyvateľ Slovenska.
Negatívny vplyv korony na domáce rozpočty pocítili podľa prieskumu agentúry Focus až dve tretiny domácností. Čo robiť, aby sme na podobnú udalosť boli finančne dobre pripravení?
Dvakrát meraj a raz rež. Asi tak sa dá zhrnúť prístup ľudí k nákupom, koronavírus totiž prevetral financie nejednej rodiny.
ĽUBOŠ PAVELKA: Podľa najnovšieho vydania Svetovej ročenky konkurencieschopnosti ekonomík patrí Slovensku 57. priečka z celkového počtu 63 hodnotených krajín.
Pamätáte si konverzný kurz koruny k euru? Viete, koľko z odvodov vám odchádza do 2. piliera? Čo je eurobankovkách? A čím sa platí nákup v Dubaji? Otestujte sa!
Medzinárodné hodnotenie OECD PISA 2018 prinieslo výsledky z oblasti finančnej gramotnosti 15-ročných žiakov.
Podľa ministerstva školstva SaS zavádza, ak tvrdí, že rezort nemá záujem o testovanie finančnej gramotnosti.
Potreba skvalitnenia finančnej gramotnosti sa na Slovensku skloňuje už niekoľko rokov.
Na štyri základné otázky testujúce finančnú gramotnosť vedelo správne odpovedať iba 9,6 % domácností, zatiaľ čo v roku 2014 to bolo 10,6 %.
September je mesiacom finančnej gramotnosti, ktorá je podľa prieskumov na Slovensku alarmujúco nízka.
Na to, aby si dieťa vybudovalo prirodzený vzťah k peniazom a naučilo sa základným princípom finančnej gramotnosti, je nevyhnutné ho k tomu viesť rodičmi už odmalička.
Zatiaľ čo Tomáš Řepka svoj majetok prehajdákal, Igor Žofčák sa ho sebe, ale aj iným snaží zveľadiť.
Rezort vyhlásil posledné hodnotiace kolo vo výzve Čitateľská, matematická, finančná a prírodovedná gramotnosť na gymnáziu.
Blíži sa koniec roka a vy zisťujete, že ste počas roka minuli omnoho viac, než ste si pôvodne naplánovali? Na príčine môže byť predovšetkým nedostatočná finančná disciplína.
Výsledky prieskumu o vzťahu Slovákov k peniazom potvrdili, že naše znalosti v oblasti financií sú stále podpriemerné.
Finančná gramotnosť, teda akési základné vzdelanie o peniazoch, je slabinou mnohých Slovákov.
Rozdiel medzi kreditnou a debetnou kartou, či nedostatočné poznanie finančných pojmov. Toto sú nedostatky ľudí v oblasti finančnej gramotnosti.
Naši žiaci výrazne zaostali v medzinárodnom porovnaní hodnotenia znalostí v oblasti financií a schopnosti využiť poznatky v praxi.
"Či si vieme z výplaty ušetriť?" opakuje so smiechom otázku Pravdy skupinka mladých ľudí, sediaca na káve na brehu Dunaja. "Nie, nevieme," dodáva.
Zuzka má jedno euro, jogurt stojí 33 centov. Koľko jogurtov si môže kúpiť v obchode a koľko jej vydajú? Takéto príklady riešia v školách malí tretiaci, aby sa naučili narábať s peniazmi.