Výroba ikonickej Fiesty ba mala podľa BBC skončiť už v polovici budúceho roku.
Jeden z najpredávanejších Fordov v Európe absolvoval po piatich rokoch hĺbkovú revíziu.
Mestské autá sa menia na crossovery. Ford zvýšil malej Fieste podvozok.
V roku 1998 boli v EÚ prijaté povinné crashtesty Euro NCAP. Výrobcova sa búrili. No nárazový test dvoch Fordov Fiesta, ktoré delia dve dekády, ukazuje obrovský pokrok.
Fiesta je stálicou mestského automobilového neba. Ford pripravil už 7. generáciu. Novinka má pred sebou ťažkú úlohu.
VW Golf je bestsellerom európskeho trhu. A to s obrovským náskokom už celé desaťročia. Teraz sa však stalo čosi nevídané. V apríli ho v registráciách predbehol Ford Fiesta.
To asi nik nečakal. Nová Fiesta ST prichádza s úplne nový motorom EcoBoost. Má objem 1,5 litra, ale len tri valce. Ponúkne rovných 200 koní a 290 Nm krútiaceho momentu.
Britská spoločnosť Torotrak predstavila malý kompresor, ktorý by mohol nahradiť turbodúchadlá pri malých motoroch. Navyše dokáže poskytnúť potrebný tlak aj pri veľmi nízkych otáčkach. Má totiž vlastnú prevodovku!
Ak by bol Ford predstavil novú siedmu generáciu Fiesty skôr, mohla byť nepochybne medzi siedmimi finalistami ankety Európske auto roka. Je väčšia, "nadupaná" asistenčnými systémami a príde až v štyroch verziách vrátane crossoveru Active.
V Kolíne nad Rýnom ukázal Ford dlhoočakávanú novú generáciu Fiesty. A postaral sa hneď aj o veľké prekvapenie. Na špeciálnej akcii Go Further debutovala totiž hneď v štyroch verziách.
Ešte dnes večer odhalí Ford vo svojej továrni v Kolíne nad Rýnom siedmu generáciu Fiesty. Prvá snímka mestského hatchbacku však už unikla na internet.
Ford za necelé dva týždne predstaví novú generáciu malej Fiesty. Bolo načase. Veď tá súčasná je na scéne s jediným veľkým faceliftom už od roku 2008.
Vrecková raketa od Fordu je opäť výkonnejšia. Nemá síce logo RS, no i tak ide o najrýchlejšiu Fiestu všetkých čias. Pomohlo nielen zvýšenie výkonu na 200 koní, ale aj funkcia overboost.
Estónsky jazdec Ott Tänak prežil v piatok na mexickej rallye chvíle hrôzy. So svojim spolujazdcom sa takmer utopil.
Po roku tu máme opäť rebríček najúspešnejších modelov európskeho trhu. Jednotkou ostáva VW Golf pred Fordom Fiesta a Renaultom Clio. Náskok Golfu sa však opäť zväčšil.
Rebríčku najpredávanejších modelov v Európe za rok 2013 kraľuje opäť Volkswagen Golf. Za ním je už tradične Ford Fiesta. Najväčšou hviezdou je však tretí Renault Clio.