Ford teraz žije najmä novou Fiestou, budúci rok by však už mal patriť štvrtej generácii Focusu. Testy sú v plnom prúde. Počítať máme s luxusným Focusom Vignale aj outdoorovou verziou Focus Active.
Časy, kedy sme pod kapotou rodinného kombi hľadali veľký naftový alebo benzínový motor s objemom 2 litre, sú dávno preč.
Priaznivci ostrých Fordov sú vo vytržení. Najmä pamätníci legendárneho Escortu Cosworth s dvojitým krídlom. Tretia generácia Focudu RS dostane totiž opäť štvorkolku. A nie hocakú.
Legenda pokračuje ďalšou kapitolou. Takto by sme mohli pripodobniť faceliftovaný Ford Focus ST, ktorý sa svojim výzorom hlási k rodinnému klanu.
Nový Focus RS by sa mohol po rokoch stať rovnakou bombou ako legendárny Escort Cosworth. Dostal konečne stály pohon oboch náprav a ľahší, no výkonnejší motor EcoBoost. Na všetky štyri posiela až 320 koní. To nie je modernizácia, to je nové auto.
Po roku tu máme opäť rebríček najúspešnejších modelov európskeho trhu. Jednotkou ostáva VW Golf pred Fordom Fiesta a Renaultom Clio. Náskok Golfu sa však opäť zväčšil.
Vynovený Focus mal síce svetovú premiéru už vlani na jar v Ženeve, ale automobilka sa s uvedením na trh neponáhľala. Takže je momentálne jednou z najhorúcejších noviniek na trhu.
Automobilka Ford sa na festivale v Goodwoode pochváli modernizovaným modelom Focus ST. Najnovšie prichádza aj s naftovým motorom 2.0 TDCi a útočí na Golf GTD.
Po predstavení modernizovaného Focusu vo verzii hatchback a kombi prichádza na rad aj facelift sedanu. Ten si automobilka nechala na autosalón v New Yorku.
Po troch rokoch pristúpil Ford k modernizácii svojho bestselleru. Dotkla sa nielen dizajnu a elektroniky, ale aj pohonných jednotiek. Focus bude prvým európskym Fordom s novým benzínovým agregátom 1,5 EcoBoost.