Spolu s klesajúcim záujmom o elektromobily v Európe prehodnocujú automobilky aj výrobu batérií.
Česi meno investora, ktorý chce na Karvinsku postaviť veľkú fabriku na batérie do elektromobilov stále taja. Neoficiálne sa hovorí, že je ním Samsung.
Pôjde o najmodernejšiu fabriku na výrobu batérií pre elektromobily, ktorá bude spĺňať najprísnejšie ekologické štandardy.
Česi sa snažia dohodnúť s investorom "z demokratickej krajiny", ktorý by u nich mal postaviť baterkáreň za vyše 8 miliárd eur.
Obeťou teroristov sa môže stať už aj automobilka vyrábajúca elektromobily.
Projekt lacného elektromobilu Tesly opäť ožíva. Bude to "zaberák" aj pre Citroën ë-C3.
Obrovská fabrika Tesly v Brandenbursku bola lákavou investíciou pre budúcnosť, no vyvoláva aj veľké obavy.
Maďari do roku 2030 očakávajú vyššia kapacita výroby batérií až 250 GWh. Na Slovensku je zatiaľ potvrdených 10 GWh. Konštatuje to analýza Slovenskej sporiteľne.
Tesla svoju prvú európsku továreň otvorila len koncom minulého roku. Aktuálne však už uvažuje o ďalšej.
Nová "baterkáreň" bude stáť v nemeckom Heide. Po plnom nábehu produkcie dokáže vyrábať batérie až pre milión elektromobilov ročne.
Jeden zo šiestich nových európskych závodov koncernu VW na akumulátory mal stáť v krajinách V4. Asi sa tak ale nakoniec nestane.
Elon Musk očakáva od svojich amerických zamestnancov rovnaké nasadenie ako od pracovníkov čínskej gigafactory. Zariadiť to má čínsky šéf.
Veľké batériové fabriky už stoja, alebo sa stavajú prakticky vo všetkých okolitých krajinách.
Spustenie nemeckej Gigafactory pri Berlíne nejde tak hladko, ako Elon Musk očakával.
V tomto čase mali z berlínskej továrne Tesly už dávno schádzať nové elektromobily. Nestalo sa.
Volkswagen odložil rozhodnutie o výstavbe gigafactory na výrobu automobilových batérií o pol roka na polovicu roku 2022.
Česi majú najväčšie európske ložisko lítia a hodlajú ho aj primerane využiť.
Nemecká Gigafactory neďaleko Berlína, ktorú Tesla už takmer dokončila, stále nemá súhlas ekológov. Výrobu v nej chcú začať aj bez neho.
VW plánuje vybudovať šesť veľkých fabrík na batérie. Tá štvrtá, ktorá by mala byť dokončená v roku 2027, by mohla byť postavená na Slovensku.
Výrobná kapacita továrne neďaleko Vroclavi na úrovni 100 GWh by mala uspokojiť väčšinu európskeho dopytu po batériách pre elektromobily.