Nárazové testy známe pod skratkou NCAP patria už dvadsať rokov k najdôveryhodnejším zdrojom informácií o bezpečnosti áut.
V roku 1998 boli v EÚ prijaté povinné crashtesty Euro NCAP. Výrobcova sa búrili. No nárazový test dvoch Fordov Fiesta, ktoré delia dve dekády, ukazuje obrovský pokrok.
Ak si kúpite VW Polo v Európe alebo v Indii, nedostanete to isté auto. Nepochybne to platí o bezpečnosti. Potvrdzuje to aj najnovší test organizácie Global NCAP, ktorá sa pozrela na bezpečnostné kvality áut predávaných v južnej Afrike.
Medzinárodná organizácia Global NCAP sa snaží upozorniť na rozdielnosť v bezpečnosti áut v jednotlivých regiónoch sveta. Najnovším príkladom je indický Duster, v ktorom by ste nemali šancu prežiť.
Ak v európskych nárazových skúškach získa auto tri hviezdičky, je to hanba. Ale môžete si byť istí, že v porovnaní s modelmi bežne predávanými v Indii je takéto auto doslova bezpečnostným predátorom.
Nebojte sa, hovoríme o indických verziách týchto modelov. Tie totiž neobsahujú sériovo ABS ani airbagy. V nárazových testoch pri rýchlosti 64 km/h tak nemali žiadnu šancu. Prehrali, skôr než ich poslali proti "stene“.
Crash testy piatich najpredávanejších áut v Indii uskutočnila organizácia Global NCAP. Výsledky sú šokujúce. Ani jedno z áut nedokázalo získať ani len jednu hviezdičku.