Samotné automobilky uvádzajú pri autách hneď niekoľko údajov o ich hmotnosti. Ako ale môže mať jedno a to isté vozidlo viacej hmotností?
Za posledné dve dekády "pribrali" európske autá na váhe až 20 % a narástli v priemere na dĺžku o 20 centimetrov.
Land Rover sa obáva hmotnosti elektrických off-roadov. Tie budú totiž také ťažké, že vodičský preukaz skupiny B vám stačiť nebude.
Môže byť auto ekologické, ak sa na jeho výrobu spotrebuje viac ako dve tony materiálu? To dnes nik nerieši.
Ešte pred pár desaťročiami vážili najluxusnejšie autá asi 1,5 tony. Dnes je to o tonu viac.
Drevo by sa opäť mohlo stať dôležitým materiálom pre konštrukciu automobilov. V Japonsku našli spôsob ako spojiť plasty a celulózové nanovlákna vyrobené z drevnej drviny. Konečná hmota je päťkrát ľahšia ako oceľ a zároveň je päťkrát pevnejšia.