Najnovší rebríček hodnoty značiek jasne ukazuje, ako sa mení svet. Automobilky strácajú svoje pôvodné pozície. Valcujú ich technologickí giganti.
Tohtoročný rebríček hodnoty značiek podľa agentúry Interbrand priniesol prekvapivé zmeny. Skokanmi sú Porsche, Kia či Land Rover. Naopak, nedarilo sa Tesle.
Agentúra Millward Brown zverejnila aj tento rok pravidelný rebríček stovky najhodnotnejších značiek. Automobilky síce na jeho čelo nedosiahnu, ale celkovo ich tu nájdeme až šesť.
Pravidelný rebríček spoločnosti Millward Brown ukazuje, že hodnota značky nemusí zodpovedať jej postaveniu na trhu. Taký VW predal za prvý štvrťrok viac áut ako Toyota, no v prvej stovke by ste ho hľadali márne. Medzi automobilkami vládne Toyota a za ňou BMW a Mercedes-Benz.
Spoločnosť Millward Brown zostavila aj tento rok rebríček najhodnotnejších značiek sveta. Na čele je Apple a z automobiliek Toyota na 30. mieste.