Modelový rad Civic rozširuje verzia Sport Line. Tak trochu to hrá na divoký Type-R.
Do roku 2020 vstupuje japonský hothatch s retušami a zmenami na podvozku. Aj bez nárastu výkonu má byť rýchlejší.
Americká spoločnosť Orbis Wheels opäť oprášila desaťročia starý nápad s elektromotorom uloženým v kolese. Jej riešeniu však originalita nechýba.
Naftový motor a Honda Civic? Aké skvelé spojenie.
Honda nafte príliš nefandí. O dieselový motor príde zakrátko aj jej populárne CR-V. Civic je však výnimkou. Nielenže dostal nedávno nový naftový agregát 1,6 i-DTEC, ale teraz k nemu automobilka pridá po prvýkrát v histórii automatickú prevodovku.
Tak to tu ešte nebolo. Na trón automobilového kráľa Slovenska sa v roku 2018 posadí atypické, drahé a luxusné 5-dverové kupé Kia Stinger. Horúcemu kandidátovi Škode Karoq ostala nakoniec až štvrtá priečka. Umiestnila sa za Opelom Insignia a Suzuki Ignis.
Na budúci rok v marci Honda rozšíri ponuku pohonných jednotiek pre model Civic. K zážihovým agregátom pribudne vznetový motor 1,6 i-DTEC, ktorý by mal na sto kilometrov jazdy spotrebovať len 3,7 litra nafty.
Najnovšie kolo nárazových testov podstúpilo sedem áut. Päť z nich si odnáša plné skóre. Honda Civic ale prišla o jednu hviezdičku a Ford Mustang sa ani v reparáte nezmohol na viac ako na tri.
Obľúbený japonský model nižšej strednej triedy bol doposiaľ dostupný ako hatchback alebo kombi s označením Tourer. V desiatej generácii však praktické kombi vystriedal elegantný sedan, ktorý je v predaji už aj na Slovensku.
Nová generácia ostrého Civicu Type-R debutovala len pred pár týždňami na autosalóne v Ženeve a už má vo vrecku rekord v triede predokoliek na referenčnom Nürburgringu. Čo lepšie si mohla priať?
Desiata generácia Civicu je nová od podlahy. Je to skrátka iné auto. A to aj koncepčne. Škoda len, že 4-valcový motor 1,5 Turbo vám ponúkne jedine v športových verziách alebo najdrahšej Prestige. My sme si vyskúšali sebavedomý Civic Sport Plus.
Po kratučkej kariére ostrého Civicu deviatej generácie prichádza na rad tá ďalšia. Nový hothatch s prívlastkom Type-R posilnil na 320 koní.
Už na ženevskom autosalóne predstaví Honda pekelne ostrú verziu Civicu desiatej generácia. V porovnaní s tým predošlým si dala na čas.
Nová generácia Hondy Civic dorazí do Európy už v marci. Záujemcovia o kombi sa však nedočkajú. Poslednou možnosťou je kúpiť súčasný Civic Tourer. Nástupcu nedostane.
Na nedávnom autosalóne v Paríži predstavila Honda koncept desiatej generácie športovej verzie modelu Civic s označením Type R. My sme testovali tú súčasnú deviatu a hoci sú jej dni zrátané, stále dokáže ohromiť.
Premiéra konceptu novej ostrej verzie Civicu Type-R bola skutočným šokom. Tá súčasná má totiž na konte len rok kariéry. A končí. Ten budúci ju nahradí novinka na báze Civicu desiatej generácie. Vyzerá úžasne.
Civic Hatchback desiatej generácie už poznáme. Honda ho však ukázala najprv v USA. Teraz prichádza na rad európska verzia. Konečne poznáme interiér aj techniku pod kapotou. Prekvapením je, že naftový motor príde až koncom budúceho roka.
Je to prekvapivé. Európska 5-dverová verzia desiatej generácie Hondy Civic zamieri najprv za Atlantik. Starý kontinent príde na rad až budúci rok.
Európska Honda Civic desiatej generácie má premiéru naplánovanú na jesenný parížsky autosalón. Japonská automobilka jej dizajn už však príliš nestráži.
Po americkom sedane a kupé prišiel na rad v Ženeve aj 5-dverový európsky Civic Hatchback. Ešte sa však netešte. Zatiaľ má podobu konceptu, či skôr prototypu. Na trh sa chystá až koncom roka po autosalóne v Paríži.