Na nedávnom autosalóne v Paríži predstavila Honda koncept desiatej generácie športovej verzie modelu Civic s označením Type R. My sme testovali tú súčasnú deviatu a hoci sú jej dni zrátané, stále dokáže ohromiť.
Po novej generácii HR-V a úplne novom CR-V chystá Honda ďalšieho člena „off-roadovej“ rodiny. Zaradí sa na dolnú časť rebríčka.
Jedno z najúspešnejších SUV sveta prichádza v piatom vydaní. Má ponúknuť viacej miesta, komfortu, bezpečnosti a nižšiu spotrebu vďaka nástupu nového benzínového turbomotora.
Premiéra konceptu novej ostrej verzie Civicu Type-R bola skutočným šokom. Tá súčasná má totiž na konte len rok kariéry. A končí. Ten budúci ju nahradí novinka na báze Civicu desiatej generácie. Vyzerá úžasne.
Civic Hatchback desiatej generácie už poznáme. Honda ho však ukázala najprv v USA. Teraz prichádza na rad európska verzia. Konečne poznáme interiér aj techniku pod kapotou. Prekvapením je, že naftový motor príde až koncom budúceho roka.
Dnešné asistenčné systémy sú len začiatkom veľkej revolúcie v automobilovom priemysle. Honda napríklad plánuje uviesť do reality radarové videnie.
Je to prekvapivé. Európska 5-dverová verzia desiatej generácie Hondy Civic zamieri najprv za Atlantik. Starý kontinent príde na rad až budúci rok.
Európska Honda Civic desiatej generácie má premiéru naplánovanú na jesenný parížsky autosalón. Japonská automobilka jej dizajn už však príliš nestráži.
Honda predstavila svoj superšport už na vlaňajšom januárovom autosalóne v Detroite. Do finále sa však dostáva až dnes Štvormotorová šelma využije energiu benzínu aj elektriny. Na kolesá posiela 573 koní.
Podľa amerického úradu pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA je až 50-percentná pravdepodobnosť, že pri starších vozidlách značiek Honda a Acura dôjde po aktivácii airbagov k vymršteniu kovových dielov do interiéru.
Honda patrí k najuznávanejším výrobcom motorov. Do série poslala také inovácie ako napríklad systém variabilného časovania a zdvihu ventilov VTEC. Teraz pracuje na veľmi netypickom agregáte, ktorý dokáže meniť svoj zdvihový objem. Aspoň ten pracovný.
Po americkom sedane a kupé prišiel na rad v Ženeve aj 5-dverový európsky Civic Hatchback. Ešte sa však netešte. Zatiaľ má podobu konceptu, či skôr prototypu. Na trh sa chystá až koncom roka po autosalóne v Paríži.
Zatiaľ s prívlastkom prototypu, ale predsa. Desiata generácia japonského bestselleru sa ukáže v európskej verzii na autosalóne v Ženeve. Je to isté. A na svete je aj prvá oficiálna snímka.
Honda zvyšuje tempo. Týka sa to aj desiatej generácie Civicu, ktorý bol už predstavený v USA. Európsky hatchback bude nasledovať ešte tento rok. Teda skôr, ako sa čakalo. Výlučne s turbomotormi a konečne nezávislým zavesením zadných kolies.
Štatistika britskej poisťovne Warrantywise dokazuje, že japonské automobily si zaslúžia povesť spoľahlivých vozidiel.
Súčasný Civic Type-R je stále horúcim tovarom, veď na trh sa dostal len v polovici minulého roka. Napriek tomu sú tu informácie o desiatej generácii najostrejšej verzie, ktorá by mala priniesť aj prepracovaný dvojliter. Zlepšiť sa má výkon či reakcia na plyn.
Honda doháňa zmeškané. V Európe sa chce opäť vrátiť na výslnie. Pomôcť má nový model aj nové technológie.
Honda predstavuje už druhý karosársky variant Civicu desiatej generácie. Nové kupé debutuje v Los Angeles. Viac výkonu však nečakajte. Motory totiž zdedilo zo sedanu.
Na autosalóne v Los Angeles predstavila Honda desiatu generáciu Civicu. Zatiaľ má síce len podobu amerického sedanu, no prezrádza mnohé aj o európskej verzii. S tou sa stretneme v roku 2017.
Honda definitívne prelomila odpor k preplňovaným motorom. Po ostrom Civicu Type-R s dvojlitrom chystá aj dva menšie agregáty s objemom 1,5 a 1,0 litra. V Európe sa predstavia v novom Civicu desiatej generácie. Počkáme si však dva roky.