Renault je na dobrej ceste, aby dokázal znížiť cenu svojej hybridnej technológie E-Tech na úroveň nákladov Toyoty.
Hybridy a plug-in hybridy dnes nie sú ničím výnimočným, no ekologická technológia E-Tech od Renaultu sa líši.
Je to obrovský úspech. Z nenápadného hybridného systému prvej generácie Priusu z roku 1997 sa stal celosvetový fenomén.
Agentúra JATO Dyamics hlási rekordné januárové predaje áut s alternatívnym pohonom. Je to ale dôvod na optimizmus?
S koncom spaľovacích motorov, ktoré sú označované za hlavných vinníkov znečistenia atmosféry CO2, to nebude také horúce, akoby si priali niektorí politici či aktivisti.
Dobíjateľné hybridy majú nepochybne výhodu. Niekoľko desiatok kilometrov prejdú na elektrinu. Lenže ako je to po vybití akumulátorov?
V roku 2018 stúpol predaj naftových áut len v dvoch krajinách únie.
Hybridné Porsche 911 je síce v plánoch automobilky, ale stále v nedohľadne. Zato za Atlantikom si čosi také dopriať môžete. Konverziu ponúka spoločnosť Vonnen. Lacné to však rozhodne nie je.
Britská spoločnosť GKN Driveline predstavila vo Frankfurte malý elektrický modul, ktorý by mohol urobiť z úplne bežných áut hybridné a navyše im priniesť pohon oboch náprav.
Nemecká spoločnosť Schaeffler prichádza s riešením, ako implantovať ľahký hybridný pohon aj pre autá vybavené manuálnou prevodovkou. Ušetriť môže až 20 % paliva.
Po afére Dieselgate predaj naftových áut mierne klesol, ale nie až tak dramaticky, aby sme si mysleli, že zmiznú zo sveta. Toyota si však myslí, že z dlhodobého hľadiska im dajú na frak hybridy. Tvrdí to sám šéf vývoja motorov Koei Saga.