Do čoho by sa malo na slovenských školách investovať? Do robotov, ďalších počítačov? A čo ak by to malo byť najmä do školskej kapely a speváckeho zboru?
Ministerstvo neplánuje znížiť počet žiakov v triedach, aby sa im pedagógovia mohli individuálne venovať. Zmeny ale chystá.
Mama deväťročnej Mišky s detským autizmom. Katarína Milotová sa každý deň stretáva s problémami, ktoré si často nevieme ani len predstaviť.
Deti, ktoré sú iné než tie ostatné. Ich najväčšou oporou sú často obetaví rodičia. Pomocnú ruku im však môže podať aj spoločnosť.
ZUZANA KUSÁ: Pandemická lekcia je v Pláne obnovy a odolnosti zreteľná. Plán v jednotlivých komponentoch ukazuje bez príkras a ideologického balastu stav vecí.
Zdravotné znevýhodnenia nemajú len dospelí. Majú ich aj deti. Ako môže pomôcť organizácia Centrum inkluzívneho vzdelávania (CIV)?
ZUZANA KUSÁ: Debatu o charaktere vzdelávania dospelých nepodnecuje ani hanebná posledná priečka v jeho inkluzívnosti, na ktorú Slovensko zaradila štatistika OECD.