Po zrušení "zákona o červenej vlajke" sa objavila potreba efektívnejšieho spôsobu varovania okolia – a tak sa začal vývoj klaksónu.
Keď si sadneme do auta, málokedy si uvedomujeme, že opierka hlavy je viac než len pohodlný doplnok sedadla. Je to dôležitý bezpečnostný prvok, ktorý zachránil nespočetné množstvo životov a zabránil mnohým vážnym zraneniam.
Stierače svetlometov kedysi symbolizovali technický pokrok a praktickosť, no dnes ustupujú moderným technológiám.
Vývoj systému monitorovania mŕtvych uhlov dokazuje, že technologický pokrok dokáže skutočne zachraňovať životy. To, čo začalo ako jednoduchý varovný signál, sa stalo komplexným riešením, ktoré má potenciál robiť cesty bezpečnejšími pre nás všetkých.
V roku 2000 urobil Cadillac odvážny krok, ktorý spôsobil rozruch vo svete automobilového priemyslu.
Hlasové ovládanie v automobiloch je dnes neoddeliteľnou súčasťou našich ciest. Dokáže spríjemniť jazdu, zabezpečiť bezpečnosť a uľačiť ovládanie vozidla. Ale kde sa to všetko začalo? Jedným z prvých priekopníkov tejto technológie bolo Infiniti Q45 v roku 2002.
Ostrekovače čelného skla – dnes považované za samozrejmosť a nevyhnutnosť každého auta – prešli zaujímavým vývojom. Prvýkrát sa ako štandardné vybavenie objavili na automobiloch Triumph Gloria a Triumph Vitesse v roku 1935. Tento krok predstavoval významný posun v bezpečnosti a komforte jazdy, no technológia mala svoje špecifiká, ktoré sú z dnešného pohľadu úsmevné.
Máte v garáži auto s vyhrievaným čelným sklom? Spomeňte si na Ford a jeho odvážnu cestu k tejto technológii.
V 60. rokoch bola Amerika krajinou automobilových inovácií, ale aj zdanlivo chaotickej cestnej premávky. Smerovky a brzdové svetlá mali rovnakú farbu – červenú.
Prvá sériová automatická prevodovka Hydra-Matic od GM položila základy modernej automobilovej technológie. Pri každej jazde autom s automatom si môžeme spomenúť na túto fascinujúcu kapitolu histórie automobilizmu.
Od vojenských základov až po dnešnú modernú technológiu, pohon všetkých štyroch kolies prešiel obrovským vývojom. Prešiel cestou od robustných terénnych vozidiel až k luxusným SUV, športovým modelom a ekologickým elektromobilom.
Príbeh cyklovača stieračov ukazuje, ako môže jeden nápad ovplyvniť milióny ľudí a zmeniť celý priemysel.
Cúvacia kamera je dnes neoddeliteľnou súčasťou moderných áut a výrazne zlepšuje bezpečnosť pri cúvaní a parkovaní. Avšak jej cesta od vynálezu po masové nasadenie bola dlhá a zaujímavá.
Airbag, dnes bežný prvok bezpečnosti v každom automobile, má fascinujúcu históriu, ktorá sa začala v polovici 20. storočia. Dnes si už nedokážeme predstaviť jazdu bez tohto zariadenia, ktoré zachránilo milióny životov. Ako však vznikol airbag a kto stál za jeho vynálezom?
Jedným z míľnikov na ceste k rozvoju trakčných systémov bol Buick Riviera z roku 1971 od spoločnosti General Motors, ktorý zaviedol jednu z prvých foriem tohto systému.
Tempomat prešiel dlhú cestu od prvotného nápadu slepého vynálezcu Ralpha Teetora až po dnešné sofistikované systémy v moderných automobiloch.
Vznik radiálnych pneumatík bol jedným z najväčších technologických prelomov v automobilovom priemysle a model Lancia Aurelia zohral významnú úlohu pri ich zavádzaní do sériovej výroby.
V roku 1958 SAAB vykonal svoj prvý oficiálny nárazový test. Tento krok umožnil lepšie pochopiť, ako sa vozidlo správa pri nehode, a viedol k vývoju ešte bezpečnejších kabín, ktoré lepšie chránili pasažierov.
Kotúčové brzdy sú dnes bežnou súčasťou automobilov a motocyklov, no ich vývoj a implementácia do sériových vozidiel bol dlhým a komplikovaným procesom.
Vývoj brzdových systémov prešiel dlhým vývojom, ktorý sa začal od jednoduchých mechanických bŕzd až po dnešné sofistikované systémy so servopohonom a posilňovačom.