Štyri autá, žiadne značky a každý chce prejsť ako prvý. Na tejto križovatke rozhoduje len jedno – pravidlo pravej ruky. Viete, ktoré vozidlo ide prvé a ktoré môžu dokonca prejsť súčasne? Overte si, či by ste sa rozhodli správne!
Tri autá, žiadne dopravné značky a každý vodič si kladie rovnakú otázku: Kedy môžem ísť?
Tri autá, jedna križovatka a žiadne dopravné značky. Viete, čo nastane, keď všetky autá chcú odbočiť a zároveň si navzájom neprekážajú v jazde? Práve v takýchto situáciách je znalosť pravidla pravej ruky a schopnosť predvídať kľúčom k plynulej a bezpečnej jazde.
Tri autá, žiadne značky a všetky chcú odbočiť doľava. Viete, ktoré z nich prejde križovatkou ako prvé a ktoré si na svoj ťah bude musieť počkať? Pravidlo pravej ruky opäť preverí vaše znalosti aj postreh.
Na križovatke bez značiek sa stretávajú tri vozidlá a rozhoduje jediné – pravidlo pravej ruky. Viete, v ktorom poradí prejde vaše (biele) auto? Sledujte video a overte si, či by ste situáciu zvládli správne aj za volantom.
Na križovatke sa stretli štyri vozidlá. Vieš, ktoré z nich musí počkať a pôjde ako posledné? Otestuj si svoje znalosti pravidla pravej ruky!
Tri autá, žiadne značky a rozhoduje len pravidlo pravej ruky. Vieš, ktoré z nich má prednosť a kto musí počkať?
Na tejto nenápadnej križovatke bez značiek sa stretli tri autá a každé chce odbočiť. Kto má prednosť? Over si, či zvládneš situáciu podľa pravidla pravej ruky!
Kto má prednosť v križovatke bez značiek? Na prvý pohľad jasná situácia môže poriadne potrápiť. Pozrite si jednoduché vysvetlenie, ktoré vám pomôže vyhnúť sa chybám aj pokute.
Lapač chodcov, bezpečnostná baretka, či dávkovač vône benzínu...objavili sme tie najkurióznejšie doplnky do auta, ktoré sa kedysi skutočne predávali.
Pozrime sa na fascinujúcu cestu, ako sa z jednoduchých detských nosidiel vyvinuli sofistikované bezpečnostné systémy, pričom jednu z kľúčových úloh v tomto príbehu zohralo Volvo.
Po zrušení "zákona o červenej vlajke" sa objavila potreba efektívnejšieho spôsobu varovania okolia – a tak sa začal vývoj klaksónu.
Keď si sadneme do auta, málokedy si uvedomujeme, že opierka hlavy je viac než len pohodlný doplnok sedadla. Je to dôležitý bezpečnostný prvok, ktorý zachránil nespočetné množstvo životov a zabránil mnohým vážnym zraneniam.
Stierače svetlometov kedysi symbolizovali technický pokrok a praktickosť, no dnes ustupujú moderným technológiám.
Vývoj systému monitorovania mŕtvych uhlov dokazuje, že technologický pokrok dokáže skutočne zachraňovať životy. To, čo začalo ako jednoduchý varovný signál, sa stalo komplexným riešením, ktoré má potenciál robiť cesty bezpečnejšími pre nás všetkých.
V roku 2000 urobil Cadillac odvážny krok, ktorý spôsobil rozruch vo svete automobilového priemyslu.
Hlasové ovládanie v automobiloch je dnes neoddeliteľnou súčasťou našich ciest. Dokáže spríjemniť jazdu, zabezpečiť bezpečnosť a uľačiť ovládanie vozidla. Ale kde sa to všetko začalo? Jedným z prvých priekopníkov tejto technológie bolo Infiniti Q45 v roku 2002.
Ostrekovače čelného skla – dnes považované za samozrejmosť a nevyhnutnosť každého auta – prešli zaujímavým vývojom. Prvýkrát sa ako štandardné vybavenie objavili na automobiloch Triumph Gloria a Triumph Vitesse v roku 1935. Tento krok predstavoval významný posun v bezpečnosti a komforte jazdy, no technológia mala svoje špecifiká, ktoré sú z dnešného pohľadu úsmevné.
Máte v garáži auto s vyhrievaným čelným sklom? Spomeňte si na Ford a jeho odvážnu cestu k tejto technológii.
V 60. rokoch bola Amerika krajinou automobilových inovácií, ale aj zdanlivo chaotickej cestnej premávky. Smerovky a brzdové svetlá mali rovnakú farbu – červenú.