Odborníci odpovedajú na najčastejšie otázky a radia, na čo sa zamerať.
IRIS KOPCSAYOVÁ: Sú Slováci bohatí alebo chudobní? Na svojich bežných účtoch "sušia" zhruba 49 miliárd eur. Štát má zas finančné problémy a peniaze do štátneho rozpočtu sa usiluje získať, ako sa dá.
Z prieskumov vyplýva, že hoci sú ženy stále vzdelanejšie, majú nižšie príjmy ako muži. V práci aj v dôchodku. Zhodneme sa, nie je to fér. Aké sú riešenia?
Mario Draghi vyzýva EÚ na dvojnásobné investície ako po 2. svetovej vojne, aby oživila ekonomiku a riešila obranné potreby.
O peniaze môžete prísť vtedy, keď ich zveríte niekomu, kto je nedôveryhodný, je to podvodník alebo niekto, kto vás o peniaze okradne. Banky majú veľkú výhodu, že sú dôveryhodné.
Je veľký rozdiel, ak o prilepenie k dôchodku zaujíma päťdesiatnik alebo šesťdesiatnik.
Smeruje druhý pilier k znárodneniu?
Legitímna je podľa ministra aj diskusia o aktivácii zdrojov z druhého dôchodkového piliera na Slovensku.
IGOR DANIŠ: Aj Brusel je schopný sebareflexie, dokazuje priznanie si viny po protestoch farmárov. EÚ ustúpila od nezmyselných ekologických požiadaviek a byrokratických prekážok a zjednodušila čerpanie agrodotácií.
Namiesto toho, aby sme sa približovali k životnej úrovni EÚ, tak sa vzďaľujeme a všetky ostatné ukazovatele, ktoré sa dnes porovnávajú, tvrdí Fico.
IGOR DANIŠ: Nič lepšieho sa nám dve desaťročia neponúkalo ako eurofondy, a ako majstrovsky sme ich dokázali premrhať. Azda sme sa už poučili.
Situáciu by mohlo podľa zástupcov zamestnávateľov zmeniť najmä zlepšenie podnikateľského prostredia.
Jednotliví ministri sa zároveň zaviazali, že splnia domáce úlohy, ktoré im z nariadenia vlády vyplývajú.
Súčasne beží nové programové obdobie eurofondov, v rámci ktorého Slovensko má do konca roku 2027 minúť ďalších viac ako 12,5 miliardy eur.
Mnohým občanom chýba investičná gramotnosť, doplácajú na to na dôchodku.
Investori po krátkodobom zakolísaní trhu na začiatku nového roka v posledných dňoch opäť nakupujú akcie.
Prísľub zhodnotenia ponúka viacero druhov investícií.
Ďalšou stavbou v rámci projektu by malo byť samostatné domovské prístavisko, vybudované za účelom pristávania a vyväzovania výletnej lode do dĺžky 35 metrov.
IGOR DANIŠ: Jedno sme si však v končiacom sa roku uvedomili: takto to ďalej nepôjde, naša ekonomika potrebuje radikálne zmeny.
Po vlaňajšej megainvestícii automobilky Volvo pri Košiciach dostalo Slovensko v tomto roku ďalšiu.