IVAN HOFFMAN: Agentúra IPSOS v prieskume pre internetový portál Seznam zistila, že dve tretiny Čechov si myslia, že súčasný politický systém nereprezentuje záujmy bežných občanov.
BRIGITA SCHMOGNEROVÁ: Po roku vládnutia podľa októbrových prieskumov agentúr SANEP, Focus a AKO boli voličské preferencie Smeru-SD takmer rovnaké ako vo voľbách do NR SR v roku 2023.
Voľby by vyhrala strana Smer. Druhé by skončilo Progresívne Slovensko, po ňom nasleduje Hlas.
Úspech mali buď výrazne proeurópski politici, alebo silní euroskeptici, hodnotí sociológ Jakub Hankovský.
Koalícia chystá vlastné prieskumy preferencií a verejnej mienky, agentúry by chceli licencovať. Čo na to hovoria odborníci?
Prvé kolo zamiešalo kartami pred finále.
Banky sa zaradili medzi top tri sektory, s ktorými sú ľudia na Slovensku najspokojnejší.
Prieskum agentúry Ipsos pre Pravdu ukázal, PS už menšie strany nevysáva. Blok jeho partnerov rastie, ide o Demokratov a SaS. Pomaly sa začína prejavovať aj efekt obavy o prepad hlasu.
Odpovede na tieto otázky zisťovala agentúra Ipsos.
Do parlamentu by sa dostalo deväť strán, ale vytvoriť z nich funkčnú koalíciu bude náročné. Na voľby by prišlo 66 percent oslovených ľudí.
IGOR DANIŠ: Rozdrobenosť, pyšnosť a nevôľa k spolupráci bude viesť v predvolebnej kampani ešte k väčšiemu vyhrocovaniu. Lídri strán nebudú mať inú možnosť.
Voliči Smeru sú o svojej voľbe presvedčení, zatiaľ čo voliči Hlasu sú stále nerozhodnutí. Často u nich býva druhou voľbou práve Smer.
Takmer polovica slovenských vodičov venuje počas jazdy málo pozornosti ostatným účastníkom premávky. O sebe má však dobrú mienku väčšina.
Vyplýva to z výsledkov prieskumu tlačovej agentúry Reuters a inštitútu Ipsos.