Hoci Niki a Vika žijú nespravodlivú dystopiu zatiaľčo deti z mierových krajín ich utopickú predstavu o návrate do normálu, vzájomné priateľstvo im dovoľuje odpútať sa od tragédie.
Slovenským národným kandidátom pri 96. udeľovaní prestížnej ceny americkej Akadémie filmových umení a vied (AMPAS) bude snímka Ivana Ostrochovského a Pavla Pekarčíka Svetloplachosť (Photophobia).
Film Photophobia režisérov Ivana Ostrochovského a Pavla Pekarčíka, ktorý sleduje príbeh dvoch ukrajinských detí, ukrývajúcich sa s rodinami pred bombardovaním v metre zdevastovaného Charkova, ocenili v Benátkach.
Ako prví na Slovensku budú môcť diváci na Cinematiku vidieť aj novinku Ivana Ostrochovského a Pavla Pekarčíka Photophobia.
Film sleduje príbeh dvanásťročného Nikiho a jeho rodiny, ktorí v jedno chladné februárové ráno prichádzajú na stanicu metra, aby sa ukryli pred bombardovaním, ktoré postupne ničí ich sídlisko.
Dej drámy slovenských tvorcov sa odohráva sa odohráva na Ukrajine, v jednej z odeských ženských väzníc. Súťaží na festivale v Cannes.
Diváci a diváčky mohli sledovať priamy prenos slávnostného ceremoniálu v sobotu večer 9. apríla na Jednotke v hlavnom vysielacom čase.
Národné filmové ceny Slnko v sieti odovzdajú dnes večer.
Ktovie, ako sa bude Ozonovi dariť v hlavnej súťaží. Súperí tu s ďalšími sedemnástimi filmami režisérov a režisérok takých mien ako Claire Denisová, Hong Sangsoon či Ulrich Seidl.
Súčasťou prehliadky sú - nielen pre filmárov dôležité - panelové diskusie zamerané na hodnotenie a analýzu tvorby všetkých filmových druhov za uplynulý rok. Uskutočnia sa on-line.
Ostrochovského zákerne štipľavý, vrcholne sebavedomý, mrazivo štýlový, druhý celovečerný film prináša príbeh, ktorý je nanajvýš platný a aktuálny aj pre dnešok.
Služobníci si vyslúžil kladné ohlasy v uznávaných svetových médiách ako Variety, The Hollywood Reporter, Financial Times či The Guardian.
Slovenským filmom sa v posledných rokoch darí prebojovať na festivaly, napriek tomu, že sa toho točí strašne veľa, hovorí režisér a producent.
Filmári s talentom a jasnou víziou dosiahli vytýčený cieľ a nachádzanie ich inšpirácií, vzorov či citácií je šikovnou postmodernou hrou.
Filmom chcú podporiť znovuotvorené kiná a pritiahnuť do nich návštevníkov.
Snímka Ivana Ostrochovského o mladých kňazoch u nás ešte ani nemala premiéru, zo zahraničia si nosí ocenenia.
Ceny Igric môžu byť pre diváka pomôckou, ktoré slovenské filmové a televízneho diela uplynulého roka sa oplatí vidieť.
Na film Ivana Ostrochovského si slovenskí diváci počkajú do novembra.
Febiofest uvedie v slovenskej premiére aj dokumentárnu esej Frem.
Vo štvrtok sa začína berlínsky filmový festival a v jeho programe majú zastúpenie aj slovenskí tvorcovia.