V Top 10 má dvojnásobné zastúpenie Tesla. Najsilnejšou značkou je Volkswagen, najpredávanejším autom Tesla Model Y. Medziročne klesli len Ford a Citroën. MG skončilo tesne za top 20.
V prvom kvartáli tohto roku predalo čínske MG v EÚ viac áut než Suzuki, Cupra alebo Jeep.
Dostupnosť nových áut sa zvyšuje vďaka zlepšeniu situácie v dodávateľskom reťazci. Zároveň rastie aj ponuka výrobcov, ktorí predstavujú nové elektrické modely.
Štatistika predajov nových áut v Európe potvrdzuje postupné zotavovanie sa trhu. Celkovo nárast dosiahol 12 %, pričom elektrické autá rástli ešte výraznejšie.
Po 14 rokoch skončila nadvláda Golfu, na európskom tróne ho vystriedal Peugeot 208. Len s minimálnym odstupom za ním skončilo na 2. mieste Sandero.
K najväčšiemu nárastu cien pritom dochádza v Európe. A nejde len o infláciu. Na svedomí to majú najmä elektromobily.
V prvom kvartáli naďalej rástol záujem o SUV a klesal o sedany. Toyota zostáva najsilnejšou značkou a má dva najpredávanejšie modely na svete.
Automobilky nemajú v Európe čo oslavovať. Jedine ak stúpajúci odbyt plug-in hybridov a čistých elektromobilov.
Celosvetová pandémia ochorenia COVID-19 sa ešte zďaleka neskončila, no zdá sa, že automobiloví výrobcovia sa už dokázali novej situácii prispôsobiť.
Rok 2021 sa zapíše do dejín ako jeden z ekonomicky najťažších. Prejavilo sa to aj na celosvetových predajoch automobilov.
V januári kraľovala európskym autám Dacia Sandero, najpredávanejším plug-in hybridom sa stal Peugeot 3008 a medzi elektromobilmi zvíťazila Kia Niro.
Odpoveď na ekologickú mobilitu nie je jednoznačná. V súčasnosti sa javí ako prevládajúca možnosť prechod k batériovým elektromobilom, no vodík ešte nepovedal posledné slovo.
Praktické kombi vypadávajú z cenníkov jeden za druhým Dôvodom je nezáujem zákazníkov. A bude horšie.
Výrobcovia áut nemali vlani v Európe čo oslavovať, na popularite triedy SUV to však nič nezmenilo.
Vlani sa predalo ešte o 1,7 % menej áut ako v roku 2020. Darilo sa však Dacii, Kii, Hyundaiu či Toyote. Pozrite si rebríček modelov.
V novembri mala v európskom rebríčku Top 10 hneď dvojnásobné zastúpenie rumunská Dacia. Pozrite si podrobné rebríčky.
Agentúra JATO Dynamics ilustrovala zdražovanie áut od prelomu milénií. Rozdiel je obrovský.
V Číne sa predá takmer každý druhý vyrobený elektromobil a vyrába sa tam 60 percent svetovej produkcie elektromobilov.
Rebríček najpredávanejších áut v Európe je poriadne netradičný.
V septembri sa prvýkrát stal najpredávanejším autom v Európe elektromobil, Cupra sa dostala do Top 10 medzi plug-in hybridmi a Dacia medzi elektromobilmi.