Európsky trh s autami sa v auguste nemal čím chváliť. Napriek tomu tu máme zopár veľkých prekvapení.
Americký výrobca elektromobilov v júni doslova valcoval európsky trh. A lekciu „veľkým menám“ dala aj lacná Dacia Sandero.
Európske predaje nových áut v máji stúpli, stále sú však ďaleko od predpandemickej úrovne.
Od konsolidácie má európsky automobilový trh ešte poriadne ďaleko.
Február poriadne zamával rebríčkom najpredávanejších áut v Európe. Zdá sa, že niekdajšia ikona Európy stráca dych.
Predaje áut v prvom mesiaci roka poriadne zamiešali poradím v rebríčku najúspešnejších modelov.
Augustové registrácie zmrazili nádeje automobiliek na konsolidáciu trhu po prvej vlne koronakrízy. Darilo sa však Francúzom a elektromobilom.
Končí sa kríza predaja áut? Júlové čísla tomu nasvedčujú. Siedmy mesiac bol v porovnaní s tým vlaňajším len o štyri percentá slabší.
Agentúra JATO Dynamics zverejnila európske štatistiky predaja áut za jún. Prekvapia najmä lídrom medzi modelmi.
Marcové štatistiky predaja áut v Európe zaznamenali rekordný pokles. Tesla Model 3 si však koronakrízu nevšímala. Je druhým najpredávanejším autom.
Najnovšia analýza agentúry JATO Dynamics ukazuje, že nadvláda SUV sa rozpína na celom svete takmer ako koronavírus.
V Európe má VW Golf už roky dominantné postavenie, no občas sa stane, že ho niekto položí na "lopatky". Tentoraz to zvládlo Clio.
Celý automobilový priemysel sa už niekoľko rokov „krúti“ okolo znižovania emisií CO2. Deje sa však presný opak.
Agentúra JATO Dyamics hlási rekordné januárové predaje áut s alternatívnym pohonom. Je to ale dôvod na optimizmus?
Na rozdiel od USA a Číny, kde vlani padli registrácie nových áut, sa Európe darilo. Prekvapením rebríčka najúspešnejších modelov je najmä Dacia Sandero.
Je to tak, decembrovým skokanom sa stala v Európe Tesla 3. Predalo sa z nej viac ako 22 tisíc kusov. Americký elektromobil predbehol len Renault Clio a VW Golf. Ako je to možné?
Automobilky boli kvôli emisiám tlačené k prechodu na malobjemové motory. Nechceli ich pritom výrobcovia ani zákazníci. A dnes ich vlastne nechce ani samotný Brusel.
Britská analytická spoločnosť porovnala priemerné ceny automobilov na 43 trhoch sveta. Pre elektromobily nie sú výsledky dobré. Nielenže sú drahšie, ale pokles ich cien sa zastavil.
V apríli sa situácia na automobilovom trhu v Európe upokojila. Ale o to tu nejde. Ide o Daciu.
Automobilový priemysel sa vracia v čase. Namiesto znižovania emisií CO2 produkcia tohto plynu z výfukov áut raste.