Európska únia tlačí na znižovanie emisií nových áut. Automobilky sa snažia vyhovieť. Ale akosi to nestačí.
Predaje elektromobilov v Európe vlani prudko rástli. Ich podiel je však stále zanedbateľný. Na vzostupe sa navyše podieľalo len pár krajín. V Nórsku, Nemecku a vo Francúzsku ich skončilo až 57 %!
Vlaňajšie štatistiky predaja áut v Európe poriadne „zamiešala“ nová homologizácia podľa normy WLTP. Doplácal na ňu najmä Volkswagen.
V septembri vládol na automobilovom trhu Európy doslova chaos. O prekvapenia nebola núdza ani v októbri. Chcete dôkaz? Fiat Panda v prvej desiatke!
Je to neuveriteľné, ale takmer neohrozená európska jednotka, VW Golf, padol v septembrových štatistikách predaja nových áut na priečku s číslom 13.
Augustové predaje áut „rozhodila“ nová procedúra merania emisií WLTP. Dotkla sa aj rebríčka modelov. Golf ostáva stálicou, ale o prekvapenia nie je núdza.
Už dávno nezažila Európa taký silný predaj áut v prvom letnom mesiaci. Trh narástol o desať percent. Stojí za tým pravdepodobne nová metodika merania spotreby. Jednoducho, díleri prihlasovali autá ešte pred jej zavedením.
Ktoré autá kupujú Európania najčastejšie? Rebríček tých najpredávanejších sa príliš nemení. Lenže ako je to v jednotlivých segmentoch?
Analytická spoločnosť JATO Dynamics zverejnila celosvetové štatistiky predaja automobilov za prvý polrok aktuálneho roka. Najpredávanejším modelom je naďalej veľký pick-up Ford F-Series.
Analytická spoločnosť JATO Dynamics uverejnila štatistiku najpredávanejších modelov planéty za prvé štyri mesiace tohto roka. Z nej vyplýva, že americký trh je naďalej z globálneho hľadiska najvýznamnejší.
Najpredávanejším autom Európy je nepochybne VW Golf a za ním Ford Fiesta a Reanult Clio. Lenže čo ak zmeníme optiku a na odbyt sa pozrieme z pohľadu jednotlivých krajín?
Nové emisné limity majú tlačiť produkciu CO2 smerom nadol. Bohužiaľ, realita je iná. Podľa údajov analytickej spoločnosti JATO Dynamics vlani emisie ostro sledovaného kysličníka uhličitého v Európe vzrástli. A to prvýkrát po desiatich rokoch.
Rebríčku najpredávanejších elektrických áut sveta vládne pre Európanov úplne neznámy model. Ako inak, pochádza z Číny.
Britská spoločnosť JATO Dynamics pravidelne uverejňuje štatistiky z automobilového sveta. Tentoraz sa zamerala na podiel predaných naftových áut jednotlivých značiek v Európe.
Brusel sa síce chváli, že sa mu za posledných desať rokov podarilo zraziť emisie CO2 pri autách o 41,3 gramu na kilometer. Lenže vlani to nefungovalo. A to ani na papieri.
Verili by ste, že až 34 % všetkých vlani predaných nových áut vo svete si prisvojila trieda SUV? Ich popularita rastie raketovým tempom. To najpredávanejšie vyrába Nissan. Qashqai to však rozhodne nie je. A je tu viacero prekvapení vrátane čínskych.
Vlaňajšie štatistiky predaja áut v Európe sú naozaj zaujímavé. Nielen pre rast trhu, ale najmä kvôli novým trendom. Diesely a klasické triedy áut ustupujú benzínu a crossoverom.
VW Golf je síce nespochybniteľným kráľom Európy, ale čo sa týka víťazstiev v jednotlivých štátoch únie, najviac zlatých medailí má Škoda. Kto by to bol pred pár rokmi povedal?
Kalendárny rok sa chýli ku koncu a k slovu sa dostávajú rôzne štatistiky. Jednou z najsledovanejších je predaj modelov na starom kontinente. Každoročne čakáme, či sa niekomu podarilo zosadiť z trónu Volkswagen Golf. Odpoveď je aj tentoraz záporná.
Najnovšie výsledky predaja áut v Európe naznačujú totálnu zmenu vkusu zákazníkov. Obratu smerom k SUV a crossoverom sa neubránil ani dlhoročný bestseller – VW Golf.