Ešte pred pár rokmi nebolo zvláštnosťou vidieť na európskych cestách kompaktné a subkompaktné 3-dverové hatchbacky. Za poslednú dekádu padol však ich predaj o 60 %. Prečo?
Ani vlaňajší rekordný rok neodradil zákazníkov od nákupu nových vozidiel. Registrácie v EÚ stále rastú. Za prvé tri mesiace až na 4,14 milióna. Marec bol pritom najsilnejším marcom v histórii. Jednoducho padajú rekordy.
Po štatistikách predajov áut v Európe zverejnila agentúra Jato Dynamics aj celosvetové čísla. A tie sú možno ešte zaujímavejšie. Z globálneho pohľadu je totiž úspešnosť značiek a modelov vzdialená štandardom starého kontinentu. Jednoducho „mantra“ Golf, Clio, Polo, Fiesta tu neplatí.
Ani kauza Dieselgate neotriasla pozíciou Volkswagenu ako lídra európskeho trhu. Pred konkurenciou má aj napriek poklesu odbytu priam gigantický náskok. ADarilo sa však aj Renaultu, Mercedesu-Benz, Kii či Dacii.
Väčšina výrobcov áut môže po septembri otvárať v Európe šampanské. Predaje rástli rekordným tempom. A skvelé sú aj výsledky za prvých deväť mesiacov. Jednotkou ostáva neohrozene Volkswagen.
Predaje osobných áut v Európe kontinuálne rastú. Za prvý polrok o viac ako deväť percent. Jednotkou je stále Golf. Renault predbehol Ford a Clio Fiestu.
Prvá generácia Volva XC60 má už osem rokov, no napriek tomu sa vo Švédsku nemôžu sťažovať na nedostatok objednávok. Predaje kompaktného SUV neustále rastú, a preto sa novej generácie asi tak skoro nedočkáme.
Ani emisná megakauza nedokázala otriasť pozíciou najväčšieho výrobcu áut v Európe. V prvej desiatke má Volkswagen hneď tri modely. Darilo sa však aj Fieste, Cliu, Qashqaiu či Octavii.
Agentúra JATO Dynamics nemá ešte k dispozícii výsledky celoeurópskych predajov áut za vlaňajší rok. Zato tu máme aspoň údaje odbytu na piatich najväčších európskych trhoch. Najpopulárnejšou značkou je Volkswagen a najpopulárnejším modelom opäť VW Golf.
Štatistiky predaja áut v Európe za september boli očakávanejšie než tie za predošlé mesiace. Dôvodom je kauza dieselgate. Zatiaľ sa však zdá, že na odbyt áut nemala vplyv. Volkswagen je naďalej úradujúcou jednotkou.
Automobilkám sa v Európe darí. Predaje rastú už dva roky po sebe. Len v auguste stúpol odbyt v medziročnom porovnaní o viac ako 11 percent. Jednotkou európskeho trhu je Volkswagen a jeho Golf.
Agentúra Jato zverejnila pred časom rebríček najpredávanejších modelov Európy za rok 2014. Teraz tu však máme podrobnejšiu správu, ktorá prináša poradie podľa jednotlivých tried. Zlato si tak neodnáša len VW Golf, ale napríklad aj Fiat 500, Škoda Rapid či Renault Captur.
Po roku tu máme opäť rebríček najúspešnejších modelov európskeho trhu. Jednotkou ostáva VW Golf pred Fordom Fiesta a Renaultom Clio. Náskok Golfu sa však opäť zväčšil.
Po šiestich rokoch vystriedal Renault na čele rebríčka výrobcov vozidiel s najnižšou produkciou CO2 Fiat. Z prvej dvadsiatky sú na tom najhoršie Mercedes, BMW a Audi.
Prehľad najpredávanejších európskych modelov sme vám už priniesli. Server Left-Line však zverejnil kompletné výsledky z 28 európskych krajín, a to podľa jednotlivých segmentov.
Rebríčku najpredávanejších modelov v Európe za rok 2013 kraľuje opäť Volkswagen Golf. Za ním je už tradične Ford Fiesta. Najväčšou hviezdou je však tretí Renault Clio.